Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Samboeren min og jeg planlegger å reise med fly (3-timers tur) når jeg er i uke 34. Jordmor mener det er helt i orden, men er det noen som har følt ubehag å fly så seint, eller går det helt greit?
Gjest Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 For meg hadde det vært helt uaktuelt, fløy sist i uke 25 eller noe sånt, (2,5 timer) kasta opp hele veien og var helt slått ut i to dager etter jeg kom hjem. Men jeg er veldig sensitiv for trykkfall og har dessuten hatt et slitsomt svangerskap (syns jeg selv da:)) så jeg var nok litt ekstra utsatt.
Gjest Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Det kommer vel an på hvordan formen din generelt er. Jeg dro på 5 timers flytur (10 timer tur-retur) i uke 31/32 og det gikk helt fint! Merket ingenting. Var jo oppe og gikk uansett pga toalettbesøk ;0) og hadde på støttestrømper for sikkerhets skyld. Og passet på å drikke masse. God tur hvis du drar! ps: husk at du kanskje må ha legeerklæring for å fly
klar for #2 Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Var hjemover i jula, tur retur , opp 31 uker på vei, retur 33 uker på vei. Tar vel to timer med fly, gikk helt fint det. Litt vann i kroppen da vi landa, men ikke noe å snakke om når jeg ser hvor mye vann jeg har nå for tida...
Mariak *Prinsen kom 070307* Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Jeg reiste med fly senest i uke 35.. merket ingenting spesielt. Junior kosa seg og var aktiv han Men så skal det sies at jeg er i god og fin form, ingen merkverdige svangerskapsplager.. Ha med deg en terminbekreftelse fra lege el. Jm..Det kan være lurt dersom flyselskapet skulle etterlyse det, da de er skeptiske til å ha me gravide med mindre enn 14 dgr til termin. :-) God tur! )
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #6 Skrevet 20. februar 2007 Jeg har reist litt rundt omkring i løpet av svangerskapet og har ikke opplevd noen plager med å fly,
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 ...å så en ikke så positiv erfaring.. -Jeg fløy forrige uke, (uke 35) -og for meg var det som om det sto fast en øks i ryggen min hele veien.. Kun Tr.heim -Oslo (men det føltes mye lengre) -Det var like før jeg måtte opp å gå i midtgangen under flyturen, men klarte å sitte stille. Det verste pinen var vel når vi skulle av.. Ble sittende å vente leenge før jeg endelig kunne reise meg.. Returen var like ille, men der passet jeg på å sitte slik at jeg kunne reise meg med en gang vi landet.. Jeg har litt ryggvondt til vanlig, men flyturen forverret den 10 ganger! -Setene er ikke så behagelige akkurat..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå