Gå til innhold

Vogn på fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal fly til Thailand med SAS Braathens på torsdag. Fra Sola til København, til Bangkok og derfra til Krabi. Noen som vet om det bruker å være mulig å få med seg vogna inn på flyet. Vi har en BabyDan ToGo (Copenhagen) som vi tenkte å ha med oss... Noen som vet om vi kan få denne med oss inn på flyet eller om vi må pakke den som bagasje?

Fortsetter under...

Skrevet

Vogner må pakkes i plastpose du får utlevert på flyplassen og leveres som spesialbagasje.

• 2 uker senere...
Skrevet

nei, det hadde vært praktisk detja, men det går nok ikke

Skrevet

Har reist en del med barnevogn og baby. Det absolutt værste selskapet er SAS og flyplass: Oslo. Den kombinasjonen er 100% barnefiendtlig!!!

Med Lufthansa (og flere andre) så få en ta vognen med helt til gaten (en trenger den jo inne i terminalbygget også), og får den utlevert ved gaten ved landing. Hadde problemer i København (ved innsjekkingen), fordi de sier de har barnevogner der som en kan bruke. For små barn som ikke kan sitte selv, så er det svært vanskelig å få tak i en av de vognene. Jeg måtte bære min datter hele tiden, slitsomt siden det er veldig store avstander der.

Hvis vognen deres kan klappes sammen til å fylle like mye som tillatt håndbagasje str så ta den med inn. Ellers så ville jeg ha krevd "Special Assistance", dvs flyselskaper må enten komme med din vogn eller en annen en til deg ved gaten. For å få dette så må du/dere ha et problem slik dere ikke kan bære barnet selv over lange avstander (skulderskade eller lignende). Hvis barnet kan gå/sitte selv, og ventetiden ikke er lang så er det ikke noe problem å ta med seg barnet uten vognen - det finnes handlevogner de kan sitte i over alt på flyplassen (CPH).

Go tur.

Skrevet

Jeg har en Quinny vogn med bilsete oppå. Quinny understellet er ganske stort, men fikk allikevel ta det med meg til gaten. Der tok personalet seg av understellet på vogna, men fikk ha med bilsete inn på flyet(det får plass i hattehylla). Baggen til vogna måtte pakkes inn i plast og sendes som baggasje. Da reiste jeg med SAS fra Oslo (selfølgelig de som sjekka meg inn og da) samt videre med Lufthansa og SAA

Skrevet

Hei, kom hjem for en uke siden, etter tre uker på Koh Samui i Thailand. Vi reiste med KLM fra Sola, og hadde ingen problemer med å få med vogna til gaten på noen av de flyplassene vi var på. Eneste problemet var at vognen ikke kom til gaten i Bangkok, den var "lost in space", vi endte opp med å få ca 400 kroner. Vognen kom til hotellet et par dager senere, men da uten skyggen! Selv om den var pakket i stor plastikkpose. Vi endte opp med å kjøpe ny vogn, den dyreste i butikken til ca 360 kroner...

Anbefaler å ta med Baby Bjørn, vi brukte den når vi tok drosje. Hadde ett åringen i selen, og bilens sikkerhets belte på meg. Følte at det var en liten sikkerhet i allefall.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...