Gå til innhold

Er det ikke greit..

NydeligeGuttenKom05.03.07

Anbefalte innlegg

Skrevet

med skumgummimadrass bare i vugga heller? Babyen ligger jo ikke der hele dagen.. Jeg har kjøpt ordentlig madrass til senga, men har hørt at skumgummi var greit å ha i vugga.. Men burde jeg invistere i en ny?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det samme som deg og det har jeg hatt med mine andre også! De har IKKE tatt noen skade av det i det hele tatt.

Skrevet

Har også gjort det samme:) Kan ikke fatte at det skulle være skadelig..

Skrevet

Jeg har bare skumgummimadrass i både vugga og kurven babyen skal sove i på soverommet. Hadde det til mitt første barn også og det gikk jo bra... Må man kjøpe "ordentlig" madrass da?

Etterhvert fikk jeg et slikt lammeskinn som hun lå på i kurven om natta. Det var veldig bra, holdt henne passe varm hele natta. Blir nok å investere i et nytt slikt skinn til nestemann (klarte å ødelegge det forrige i vask!)

Skrevet

Ikke for å dømme, altså. Men, føler at det er lett å bli litt vel hysterisk i forhold til hva man har/bør ha av utstyr til barnet. Klart man skal gjøre det trygt og sikkert, men man bør også kunne bruke sunn fornuft og sin egen dømmekraft i noen tilfeller. Jeg tenker slik at barn har det forskjellig i de tusen hjem, og at det gjennom alle tider har gått helt fint.- Man har tatt til takke med det man har. Likevel har barna det bra.

:)

Skrevet

Jeg har tre barn fra før og de har alle bare ligget med skumgummimadrass!!! Den eldste er snart seks, så han og broren som er snart fem skal få ordentlig madrass til neste år. Da skal vi forhåpentligvis flytte inn i nytt hus, hvor de skal få nye senger og madrasser. Jeg kan overhode ikke se at de har tatt noe skade av å ligge på en billig Ikea madrass så langt. Ikke klager de noe heller!

Skrevet

Det er masse giftige allergifremkallende stoffer i en nypordusert skumgummimadrass, produsentene er pliktig å lufte disse i to uker før de kan selges.

Dersom de er godt luftet i 2 uker, da er giftstoffene borte og madrassen er helt grei å bruke til alle, babyer, barn og voksne.

Desverre er produsentene ikke like flinke til å lufte madrassene, så derfor bør vi forbrukerne lufte i minimum 2 uker før vi tar madrassene i bruk.

Det lukter litt kjemikalier av en ny madrass som ikke er luftet skikkelig, så mitt råd er å lufte godt, og når du kjenner at lukta er blitt nesten borte så er madrassen grei.

Skrevet

Jeg har også skumgummimadrass i vuggen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...