Gå til innhold

Dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere stolte gravide jenter......

Jeg har ett dilemma som jeg håper dere kunne hjelpe meg med....

Jeg er gravid nå i uke 21. Har vært på ultralyd på sykehuset, og der var alt normalt med fosteret...kunne ikke se noe galt eller sette fingern på noe.... Så her om dagen hadde jeg bursdag og samboeren min ville gi meg en flott bursdagsgave....og det var 3D ul. Jeg ringte klinikken og spurte etter time og de kunne gi meg en hos en sonograf eller sonolog.....elller hva det heter for noe....og det ville koste 1000,-kr og vi ville da få med oss bilder og video av ungen. sånn "just for funn". Eller om jeg ville ha en time hos en lege som tok ul. som kunne gi oss tilbakemeldinger om alt var bra med ungen..om ungen hadde det bra ect ect....og dette ville koste da 1500,-kr, og bilde ville også følge med......

Da tenkte jeg som så....jeg har jo vært på den ul. på sykehuset og hun jordmora der konstanterte at alt var normalt og hun kunne ikke se om det var noe galt.... de må jo være såpass erfarne siden hun gjør dette hver eneste dag opptil flere ganger om dagen... Da burde jeg vel være sikker på hennes ord....?!

Men poenget er at jeg bestilte time hos sonografen, og i ettertid har tenkt at jeg kanskje burde ha tatt time hos den legen.....? Hva synes dere? Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg hadde nok gjort som deg og tatt en time hos sonograf:) Jeg hadde stolt på at den ordinære ul'en var mer enn god nok til å konstatere om noe var galt med barnet eller ikke. Jeg syns, som du sier, at siden hun gjør dette hver dag, opptil flere ganger daglig, burde hun være til å stole på:)

Lykke til! Var jo en flott gave å få, da:)

Skrevet

Hei.. Jeg har bestilt time hos sonograf.. Fikk tilbud om time hos legen, men jeg følte at jeg ikke trengte det. Alt var bra på UL, så da stoler jeg på det. Orker ikke bli helt "hysterisk" om man kan kalle det det :)

Og hvis det er noe veldig "galt" med barnet så regner jeg med at sonografen sier ifra...

Mitt formål med 3d er å få se den lille, få med bilder, og se kjønn :)

Men for all del skjønner de som vil ha time hos legen også..

Skrevet

Takk for svar...... jeg tenkte..hvorfor skal jeg betale 500,-kr mer for at en lege skal si at alt er i orden, når vi fikk vite det gratis på den ord.ul.

Jeg holder meg nok til sonografen ;) Det var jo bare sånn "just for funn" å få bilder og mulig se kjønn...det fikk vi ikke vite på ord.ul for hun jordmora fikk ikke sett det....den krysset beina for henne.....hehehe...

Og ja, det var en flott gave å få....vi gleder oss....!

Tusen takk for svar.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...