Gå til innhold

Noen her som trener noe?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har blitt anbefalt å trene pga bekkenløsning. Styrketrening. Men det er ikke så lett å trene når magesekken klør på drøvelen så det har gått skikkelig på rattata :(

Men nå begynner jeg å bli litt mindre kvalm (uke 16 nå) og håper å komme igang.

Står alle steder at man kan trene men bør unngå for mye hopping og så er det jo greit å lytte til kroppens signaler da ;)

Jeg kan ikke forstå noe annet enn at om man er vandt til å trene er det bedre å fortsette med det enn å stoppe helt. :)

Jeg trente før svangerskapet mye,5-6 ganger i uka på treningsenter,men nå orker jeg bare å ha en time i uke,Body balanse,det er både yoga,tai chi og pilates,kjempebra for musklene i hele kroppen.Prøver å ungå øvelser på magen.Og går turer,40 minuter,4-5 ganger i uka + litt mage-rygg gymnastikk om morgenen,20 minuter.Det er viktig å kjenne grense,hvor mye vi kan og orker å trene.Kjenner ei dame som fikk hjerneskadet unge,fordi hun trente som besatt med full styrke fram til fødselen,var en dag før fødselen på spinning.Så tren med måte,jenter.

Hei,

Er instruktør og har to timer (spinning og aerobic/styrke) i uka. Det er deilig å kjenne at energien endelig for noen uker siden kom tilbake, for sist svangerskap var jeg så frisk!! Når jeg var kvalm og trett gledet jeg meg som bare det til å begynne å trene igjen, akkuratt da var det ingen sjangs! Holdt meg fast i pulten på jobb. Holder med de to timene fast, for har ei jente fra før, -men prøver å få med meg litt andre timer, -være ute m vogn, ski m pulk etc i tillegg! Sist gikk jeg fast på yoga og det var bra. Magen ser 'litt' koko ut med en gang en begynner å bruke de musklene i øvelsene, så der prøvde jeg å være litt forsiktig.

Annonse

Jeg jobber som gruppetreningskoordinator på to treningssentere, så jeg har forskjellige timer hver dag... frem til nyttår hadde jeg ca 12 timer i uken, men nå er jeg nede i ca 6-8 timer i uken.. Alt fra Høy puls, spinning, dance aerobic, step, bosu osv.... Synes det er helt fantastisk å trene, har masse energi...!! =) Man må selvfølgelig kjenne sine begrensninger, men jeg merker at treningen gir meg bare ennå mer overskudd.. er i dag 17+3...

Man skal ikke trene hvis man føler seg dårlig eller kvalm....og ikke med for høy puls har jeg lest. Du skal kunne snakke mens du trener. Jeg har prøvd vann-aerobics og det kan anbefales. Ellers skal vist yoga være veldig bra. Det finnes ulike timer: styrkende fra uke 12 og fødselsforberedende fra uke 27 eller noe sånt. Ellers rask gange være bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...