Gå til innhold

hvem er flinke å trene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Statistisk føder trenende kvinner litt tidligere, men ikke for tidlig. De bruker mindre smertestillende, har færre keisersnitt, færre komplikasjoner og raskere fødsler.

Noe å tenke på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har tenkt så mye på trening og signerer gjerne med fullt nick!

Jeg har egentlig nok med å løpe etter en ettåring og klare å komme meg på butikk, handle og stelle meg selv og barnet mitt.

Når kvelden kommer er bekkenet så slitent at det vil ikke mer...

Og hva er galt med å ønske smertestillende under en fødsel? Er det tabu?

Jeg bare spør:)

Skrevet

Trener gravid/mor-barn trening en gang i uken. Om det betyr jeg er flink det vet jeg ikke, føler iallefall ikke jeg trener mye. Trente mer før graviditeten. Men er jo glad for at jeg klarer å trene enda, men merker jo at det begynner å bli tyngre nå. Ellers går jeg turer, og det er kanskje like bra trim det om man går regelmessig som det å trene. Har man små barn er vel det også god trim..Har ikke det selv nå da. Men man er jo ganske aktiv da.

Skrevet

trente ofte og regelmessig før graviditeten og en god stund i begynnelsen. etterhvert er det blitt litt slitsomt, og jeg har ikke hatt den samme motivasjonen. føler det er 'nok' trim med husarbeid og middagslaging, klesvask.. osv. jeg er 1 dag på overtid og har ingen problemer med å bruke kroppen, men jeg ønsker ikke å trene igjen før etter fødselen, det er jeg til gjengjeld veldig motivert for!

Skrevet

Ja, godt spørsmål! Pga. BL så begrenser det seg veldig for meg, desverre, kan knapt gå 300 meter uten at jeg får vondt! Men jeg er på vanntrim for gravide når jeg har mulighet til det, og det er herlig. Får rørt litt på meg da om ikke annet. Gleder meg max til å få tilbake "kraften i kroppen" etter fødselen, da skal jeg kose meg med laaange turer med den lille og gode veninner!!

Skrevet

Jeg har ikke vært flink å trene.. Har vært mye sykmeldt, først pga blødninger, noe som stoppet opp for treningen. Deretter pga ryggplager og nå til slutt... Vonde kynnere som kommer bare jeg går litt... Så det har dessverre stoppet seg selv på en måte...

Skulle gjerne trena, siden jeg vet at det kan gjøre fødselen lettere, menmen, slik ble det med meg...

Skrevet

godt trent i utgangspunktet.

gikk over til å svømme 1000 m 2 ganger i uken nå...deilig...

er i uke 30

Skrevet

ikke jeg ! :P

Skrevet

Går tur jeg =), det er vel trening nok? hihi. Men merker det har begynt å bli tyngre å gå fort nå, puster mer. Er 31+0

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne trene omså bare gå en tur, men da får jeg så vondt i bekkenet og kynnere:(.. blæææææ.... bare å slippe å sitte eller ligge!! er så lei... men skal prøve svømming neste uke ,må bare finne en passelig badedrakt;-P

Skrevet

jeg er helt utrolig imponert over treningen min dette svangerskapet i forhold til første.

imorres feks stilte jeg på PulsSpinn halv 8, utrolig.

tror det har betalt seg i den fysiske formen, jeg bruker de samme trange jeans`a som før, selv om jeg har dager der jeg føler meg som en hval pga vann-ansamlinger i hendene og føttene og ansiktet :(

Skrevet

Tror jeg er ganske flink. Har trent 5 ganger i uken hele svangerskapet. Trente hver dag før jeg ble gravid så har jo trappet ned litt...

Trener alt fra 1500m svømming til skigåing, rask gange i 1 time og 45 min løping på en maskin der det ikke kommer dunk når man tråkker ned. Er i uke 29 nå og det er ikke noe problem. Har masse overskudd og merker lite til graviditeten annet enn at magen har blitt stor. Er også i 100% jobb og har ikke en eneste dag fravær eller sykdom så langt. Så jeg er veldig fornøyd.

Var en uke jeg bare trente 2 ganger, da var jeg mye trøttere og hadde mye mindre overskudd, så for meg tror jeg det er treningen som gjør at alt hittill er problemfritt. Og at ikke jeg har fått noe rygg eller bekken plager

Skrevet

Ja eg synes eg har vært flink i forhold t mine forrige sv.skap...e danseinstruktør så har dansa fram t no,men no e det 26 daga igjen,og eg roa ned igår,,,,må vel gi ongen en sjangse t å feste seg ;-) hehe

Skrevet

Jeg trener ikke, har heller aldri gjort det!

Fødte 12 dager før termin, '

ingen smertestillende (utenom lystgass og akupunktur)

Ikke keisersnitt

Ingen særlige komplikasjoner

Brukte 4 timer fra undersøkelse på sykehuset og 2 cm åpning til barnet var ute...

Så det var ikke noe påskudd for å få meg til å BEGYNNE å trene iallefall. Spesielt da jeg ikke ønsker en tidligere fødsel, ei heller en raskere!

Skrevet

lystgass og akupunktur ER smertestillende! Hvorfor tror du ellers de tilbyr det?????

Skrevet

Har ikke vært så flink gjennom svangerskapet, men har de siste ukene trent spinning to ganger i uken. Litt mindre intensitet nå selvagt, men jeg kommer meg i alle fall på trening. 19 dager igjen til termin, og håper å trene helt fram til fødselen begynner.

Skrevet

Tar en spasertur et par ganger i uka jeg. Har blitt kortere da jeg har bekkenløsning og mange kynnere, men prøver så godt jeg kan på disse turene da.

Skrevet

Må desverre nøye meg med knipeøvelser for tiden.

Spinningsykkelen min står i stuehjørnet og venter med spenning! Gleder meg så til å bli kvitt bekkenløsningen!!!!!!!!

Selv om jeg vet nå med nr 2 at det tar litt tid, så er tanken på en normal kropp igjen helt vidundelig...

Ellers trente jeg ikke gjennom hele forrige svangerskapet...

Jeg fødte i uke 38+4 og brukte 2 timer...helt utrent og uten smertestillende!

Skrevet

Lystgass har ingen effekt på meg, bortsett fra at jeg får tankene over på noe annet.

Akkupunktur ble ikke brukt smertestillende, men riestimulerende og mot kvalme, men det fungerte heller ikke mot kvalmen..

Men nok om det.

Når det var snakk om dette innlegget så var det at trening kunne gi mindre bruk av smertestillende...og hverken lystgass (for dem det virker på) eller akupunktur blir regnet som smertestillene som har noen effekt på selve fødselsforløpet eller effekt på barnet. Derfor regnet jeg ikke disse to tingene som smertestillene i denne sammenheng!

Skrevet

Jeg er ikke flink. Men gjør ganske mye husarbeid, det må vel bety litt. Og nå når jeg er sykemeldt har jeg lovt meg sjøl å gå tur hver dag. Før jeg ble sykemeldt hadde jeg mer enn nok med jobb og pendling. Har en mammatrim-video og en yoga-cd liggende, kanskje jeg nå får tid til å ta dem fram en dag;)

Skrevet

Jeg syns jeg er ganske flink, trener fortsatt 5 ganger i uken, som jeg gjorde før graviditeten. Er nå i 37. uke, og føler meg egentlig som før. Magen er jo stor, men den er ikke i veien. Treningsintensiteten er sikkert ikke like høy som før, men jeg blir god og sliten. Kan jo bare håpe at statistikken slår til for meg, for jeg ikke så lyst å gå så lenge på overtid. Det er heller ikke derfor jeg trener, men det har utrolig mye å si for min generelle form. Alt blir liksom bedre når jeg trener, også rygg og bekken blir smertefrie. Håper jeg kan trene helt til fødselen, krysser fingrene for fortsatt god form!

Skrevet

Så flink du er, gravid med jentebaby!

Du kan sikkert trene gjennom hele svangerskapet. Jeg er i uke 37 og det er ikke noen forskjell fra uke 29, syns jeg. Bare litt større mage.

Trener også 5 ganger i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...