Gå til innhold

Kjære **puppeguri** Og dere andre som var med i debatten...

Anbefalte innlegg

Nå står far på kjøkkenet med lillemann og prøver tredje sort med fastføde for kvelden. Lillemann hyler og kniper munnen sammen - har prøvd to forskjellige sorter med middag - og nå grøt - i tillegg til flasker med diverse og dessert.

Tips??

Dette er typisk hverdag for oss. han vil bare ikke ha mat.

Stor koser seg med puppen - og ja - i blant er det slitsomt. Som i dag - da jeg plutselig bare fikk angst og så for meg at jeg satt hjemme alene og ammet i åtte år.

Fortsetter under...

Han får skalk, kavring, og frukt i sånn "babyfeeder" - og får holde skjeen selv -- vi har også gitt ham skive med leverpostei både med og uten skorpe. men det er tydeligvis kjekkest å knipe på leverposteien..

(sikkert deilig - lenge siden jeg har prøvd :P)

Han blir 8 mnd nå i slutten av februar

Jeg skjønner at det er litt vanskelig. Men du skal vite at det ikke er noen krise om de ikke får i seg så mye fast føde i den alderen der som noen (babymatprodusentene) vil ha det til. (Jeg finner ikke den opprinnelige tråden din, så kan hende jeg svare på feil grunnlag her, i så tilfelle, beklager jeg!)

Det jeg tenker først og fremst, er at om barnet viser tydelig at det ikke liker maten eller matingen eller hele situasjonen, så er det nok lurt å kutte ut en stund, for så å begynne med blanke ark. Maktkamp rundt mat er ikke noe ønskelig med tanke på årene fremover.

Lykke til!

Det er en del barn som bare vil spise selv. Klække med maten. Cubus selger heldekkende smekker ;) Vi brukte skaut i en periode!

Fjummsi hadde en grøtnekter, blomman slet lenge med mat til minsten også. Kanskje de ser din tråd nå. Godt at du har masse melk da, inntil videre. Si hei til mamma'n din fra meg ;)

Annonse

Ja - jeg får bare krysse fingrene og håpe jeg ikke plutselig går tom.. :o

Vi har akkurat hatt en liten fastfødepause siden onsdag - ettersom han har hatt spysyke eller noe lignende.. Men vi får ta en pause til.

Det går seg nok til.. Håper jeg.

Litt motgang skal man ha i ny og ne - og i dag ble det en sånn dag.

Skal si hei til en avgått ammehjelper fra en relativt ny, ja. ;)

klem

Slapp bare helt av, det går seg til! Ta en pause, ikke press. La ham smake på det han vil. PotetBITER var myyyye mer spennende enn most potet her, men fram til hun var godt over året var det bare småspising. Virkelig småspising. Etterhvert løsna det, og med neste har jeg lovet meg selv å ikke stresse med dette. Bare man lar de smake åg får tilbud om mat - ja da kan man virkelig ikke gjøre noe mer, ikke sant?

Det er også greit å tenke på at veldig, veldig mange barn er småspisere. De spiser bittelitt maaaange ganger om dagen. Så det som etterhvert var suksess her var en kvart brødskive eller enda mindre til frokost, en bitteliten bit most banan etter en time eller to, så et par te-skjeer med grøt, en kvart skive igjen, et par te-skjeer middag, litt fruktmos, litt banan igjen, litt brødskive. Så tilsammen ble det etterhvert en del. Men bare bittelitt hver gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...