Gå til innhold

Mange som blir fort gravid etter SA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde en sa for snart to uker siden. Håper på å bli gravid igjen med en gang igjen :) Noen som kan fortelle hvor fort de ble gravid etter sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos gyn spes i dag fordi jeg har hatt blødninger er i uke 6.. Hun sa at visst det gikk galt nå, ønsker hun at vi venter en syklus før vi prøver igjen.. skjønner ikke helt hvorfor.. Visst dette ikke går bra nå, vil jeg prøve igjen så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man må ta utrskrapning etter abort, så tar denne med seg alt av slimhinner osv.,så det ligger ikke til godt til rette for et foster om man blir gravid igjen med det samme. Mange leger anbefaler å vente 2-3 sykluser før man prøver å bli gravid igjen. Om man ikke har hatt utskrapning, stiller dette seg annerledes. Men det kan være greit å vente til man har fått tilbake menstruasjon, så kroppen kommer seg i gjenge. Det er jo også lettere å beregne termin på den måten. Gi kroppen tid !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hadde en SA i 9. uke i november. Legen anbefalte å ikke bli gravid før etter jeg hadde hatt en vanlig mens. Dette hadde med at slimhinnene skulle bygges opp til å bli sterke nok til å tåle en ny graviditet. Deretter tok jeg en vaksine (pga en reise) og legen anbefalte igjen å vente en måned med å bli gravid pga denne. Da vi endelig kunne gi gass uten beskyttelse igjen ble jeg gravid på 1. forsøk! Det er helt utrolig, da vi brukte to år på å bli gravid 1. gang. Lykke til til deg! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...