Gå til innhold

massasje/aromaterapi....farlig???


Glede sæ..:)

Anbefalte innlegg

Har en time helkroppsmassasje/aromaterapi i morgen. er 8+5. Er dette da skadelig for nurket mitt? Skal jeg avlyse? hva ville dere gjort??

 

Takker for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann =)

Nå vet ikke jeg om alle aromaterapauter driver med samme regel, men bestevennina mi er aromaterapaut. Jeg skulle bestille time hos henne, men fikk beskjed om at regelen var at de ga ikke behandling til gravide før de var 3-4 mnd på vei. Det var det hun hadde blitt informert om på skolen hun gikk. Hun har bestemt grensen på sin klinikk til 4 mnd, for å være på den sikre siden.

Har du informert aromaterapauten du skal til om graviditeten? Hadde det vært meg, så hadde jeg nok ringt å flytta timen til jeg iallefall var over 12 ukers grensa.

Aroma massasje er deili da!!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i siste nummer av Gravid at man ikke skal ta massasje de 3 første mnd av svangerskapet. Så kanskje du burde utsette timen din noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et risikosvangerskap pga tre tidligere spontanaborter. Fikk beskjed på riksen at jeg skulle holde meg unna massasje . Grunnen er at livmora er en muskel og massasje i omkringliggende muskelgrupper kan trigge livmora og mulig føre til problemer..

 

Vet ikke hva som er polisien ved et helt normalt svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...