Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #1 Del Skrevet 19. februar 2007 Jeg tok KS for en uke siden. Etter dette har jeg endel jeg lurer på: -Under KS fikk jeg skikkelig rytmeforstyrrelser i hjertet, noe som varte en stund, men legene som var med sa at dette var ganske vanlig. Er det flere som har opplevd dette? Det hadde vært beroligende å høre, for jeg tenker mye på dette, og bekymrer meg for å få det igjen. -Når jeg tisser er det skikkelig vondt. Ikke blærekatarr-vondt, men skikkelig vondt i arret/såret når blæren er i ferd med å tømme seg. Noen som vet om dette er vanlig, og hva det kommer av? -Har vært igjennom en vaginal fødsel tidligere, og da gikk magen ganske så fort ned, mens nå ser jeg nesten høygravid ut. Tar det lenger tid for magen å gå ned igjen etter et KS? Håper noen kan og vil ta seg tid til å svare på sp. målene mine:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8299970-noen-spm%C3%A5l-til-dere-som-har-tatt-ks/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
It's all about me Skrevet 19. februar 2007 #2 Del Skrevet 19. februar 2007 Det førse og siste spørsmålet kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med, men når det gjelder smertene når du tisser er det mest sansynelig pga kateteret som har sittet i. Hadde det sånn selv, og det gjorde mildt sakt sinnsykt vondt. Tok en stund før det ble helt bra, men begynte sakte men sikker å gå den rette veien etter 1.5 uke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8299970-noen-spm%C3%A5l-til-dere-som-har-tatt-ks/#findComment-8300973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2007 #3 Del Skrevet 20. februar 2007 eg meiner å huske at eg hadde samme problemet som deg på første spm, eg fekk iallfall for lite surstoff, når de økte den så gjekk da bedre... tissinga er det nok kateteret sikkert.. kjære deg da e berre ei veka sio du tok ks, amgen din går saktere ned etter ks enn vaginal fødsel ja. her e da 7 mnd siden og eg ser fortsatt gravid ut:( men eg var ekstreeeeeeeeeeemt stor(magen) under svangerskapet, låg laaangt øve normalen(gjennomsnittet) og fekk ei jenta på 5088 gram, magen er redusert masse, men eg har fortsatt langt å gå.. hadde du normal str på magen forsvinner den nok snart skal du sjå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8299970-noen-spm%C3%A5l-til-dere-som-har-tatt-ks/#findComment-8307764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillepernille,m2søtesmå+1til Skrevet 20. februar 2007 #4 Del Skrevet 20. februar 2007 Hei, neår jeg tok ks i juni 06 så hadde jeg veldi vont når jeg var ferdi me å tisse å d er for at blæra blir tømt, forsvinner presset på såret vis du sjønner, og jeg hadde oxo mage ei stund etter ks for du har hevelser ietter inngrepet å du tar d sikkert roligere nå når du rører på deg pga såret,men magen min forsvant etter et par mnd, men jeg fikk oxo gallestein etterpå jeg da... spørsmål nr 1 kan jeg ikke svare på desverre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8299970-noen-spm%C3%A5l-til-dere-som-har-tatt-ks/#findComment-8313766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniManiMyniMo Skrevet 24. februar 2007 #5 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg måtte ta ks med min første i 2005, og jeg fikk "galloperende" hjerte. Det fløltes i hvertfall slik. Jeg ble ganske redd og spurte hvorfor, da sa de at det var fordi jeg fikk ri-stoppende middel. Vet ikke om det besvarte noe av spørsmålet ditt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8299970-noen-spm%C3%A5l-til-dere-som-har-tatt-ks/#findComment-8375925 Del på andre sider Flere delingsvalg…
langevipper Skrevet 25. februar 2007 #6 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg fikk en mild form for hjertesvikt under fødselen av min datter for nesten 8 mnd siden. Legene har ikke sagt mye om hvorfor det skjedde, men min teori er fordi jeg ble satt på drypp en gang for mye for det var da jeg fikk skikkelig vondt i brystet og strålinger ned den ene armen min. Livmoren min var totalt utslitt og ble tiltross pirket på til noe sviktet og det var hjertet mitt det gikk utover. Jeg har fått veldig god oppfølgning på sykehuset og at vært til flere hjerteultralyder + MR av hjerte. Det var pga rytmeforstyrrelser at de merket at noe var gale, jeg kunne kjenne på pulsen at hjerte slo uregelmessig. Det som skjedde med meg skjer visst med ca 15 i Norge pr år, 1 - 2 på haukeland. Leger tar kvinner i barsel på alvor, de gjør hva som helst for å unngå at det verste skal skje. Har hørt det fra en som har jobbet på haukeland. Hvis legene sier at det ikke er noe å uroe seg for, så er det sikkert slikt. Men uansett så er det nok best at du tar det med ro den første stunden, men det må du jo uansett pga ks. Jeg sjekket pulsen min ofte de første mnd, bare for å kjenne etter hvordan den var. Jeg gikk på noen medisiner de første 3 mnd, og var til kontroll en gang i mnd. Legene kan ikke gjøre så mye mer for meg akkurat nå, de sier at hjerte vil helbrede seg selv og at jeg vil bli helt frisk igjen. Skal snart på kontroll igjen, og det er ca 3 mnd siden sist nå. Jeg forstår at du ble skremt, for det er skikkelig ekkelt med rytmeforstyrrelser i hjerte. Det kan være lurt å snakke med fastlegen din om bekymringene dine, for tro meg det hjelper ikke å prøve å la vær å tenke på det (hos meg kommer det alltid snikene tilbake). Det var fastlegen min som til slutt fortalte meg at jeg hadde fått et mild form for hjertesvikt (3 mnd etter fødselen). Helt til da hadde bare legene på haukeland snakket om hvorfor det skjedde og kommet med flere mulige teorier istedet for å forklare for meg hva som skjedde. Jeg vet enda ikke om jeg kan få flere barn, jeg har fått klar beskjed om å vente for de vet ikke om hjerte mitt kan klare en graviditet til. Får jeg bli gravid igjen, har de også sagt at det må bli ks igjen for de vil ikke risikere at det skal skje igjen. Jeg kan tenke meg at du også lever med den frykten om at det kan skje igjen ved eventuelt en ny fødsel, for det er noe jeg tenker en del på. huff dette ble langt, har jeg vært utydelig på noen områder så bare spør i vei. Har du fått en forklaring på hvorfor det skjedde???? *trøsteklemframeg* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8299970-noen-spm%C3%A5l-til-dere-som-har-tatt-ks/#findComment-8390904 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå