Gå til innhold

Ferie med flaskebarn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har vært på ferie med nyfødt baby som kun får melk fra flaske???

Vi vurderer å reise til syden i slutten av august, men etter tidligere erfaringer så kommer jeg nok til å få et flaskebarn denne gangen også da jeg aldri har noe melk:-(. Men er litt redd for at det kommer til å bli stressende med tanke på kjøpe vann på flasker og så måtte koke vannet i tillegg??? Eller holder det med å varme vann fra flasker?? Må jo også ta med oss noen pakker med morsmelkerstatning. Lurer også på hvordan det er å reise med babyer som er 2-3 mnd gamle med tanke på varme og flyreise på 4 timer???

Ellers andre tips er hyggelig:-)

Vil gjerne høre deres erfaringer og/eller synspunkter før vi bestiller, men fort dere å svare for på det hotellet vi ønsker, blir det fort veldig fullt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var på ferie med vesla da hun var 6 mnd, ikke akkurat nyfødt da men... Syns det var helt greit med flaskebarn. Gjorde som hjemme bortsett fra at vannet måtte kjøpes. Vi hadde leilighet med kjøkken. Kjøpte 5 lites dunker med vann. Hadde med en liten termos som vi helte kokt vann på og så hadde vi en halvliters flaske med kaldt vann. Når hun skulle ha mat blandet vi til riktig temp. Tror vi kokte flaskene i kjøpevann også siden det er mye klor (?) i vannet der.

Vi var på Gran Canaria og det var i januar. Har ingen andre erfaringer fra reising til stden med små barn så kan nok ikke anbefale så mye der... :-)

Skrevet

Jeg jorde som følger: Det var varmt i bulgaria når vi var der. kjøpte vann på flaske og når den lå i sola ble den fiiin i tempraturen ergo varm melk på stranda uten fare for at den ble sur. (hadde da med pulver puttet sol temperert flaskevann og pulver på flaska, rist og vips ferdig melk.. Var solen gått ned fikk jeg kokt vann på resaurant som jeg blandet med flaske vann. Hadde med vannkoker(stor) og kokte smukker i den (vasket dem først) Jeg kokte da ikke vannet på flasker, men hvis vi skulle ha flaske om natten puttet jeg hele flaske med morsmelk erstatning i vannkokeren,når vannet kokte var stort sett melka passe varm. Varme går stort sett fint satte vogna under parasolen på stranda og de bl¨ser som regel litt ved sjøen. Pass på å ikke dekk til vogna, men HVIS du ikke følger med hele tiden ha på insekts nett, katter kan legge seg i vogna oppå babyen og det blir ikke alltid pent.

Gi flaske når du begynner innflyvning små babyer får lett propper i ørene og det gjør VONDT.... Finnes også små propper man får kjøpt på apoteket som skal hjelpe mot dette. Nese dråper virker også om de skriker som besatt, det kan løsne proppene. Ville tatt med stikk pille paracet i tilfellet Husk at babyen må ha pass og både mor og far må være med på pass kontoret.

Bleier er ofte SVIN dyrt så det viille jeg tatt med selv veier INGENTING og blir jo mindre etterhvert .

Som du skjønner jeg ville reist :-)

Skrevet

Vi var i Hellas da guttene våre var 6 mnd og flaskebarn.

I varmere strøk er det spesielt viktig å koke vannet... også flaskevann, for det er ikke alle vannmerkene som har like god kvalitet og bakterier sprer seg mye fortere i varmen!!!

Vi kokte ALT i flaskevann og det gikk så fint så.

Bedre å være på den sikre siden enn å risikere at barnet blir sykt.

Vi reiser til Hellas igjen i september og da er den nye babyen ca 4 mnd. Håper jo at jeg får ammet denne gangen, men hvis ikke er det ny omgang med koking av vann.

Skrevet

Ta med ferdigblandet nan- du får kjøpt de overalt. Jeg bruker de fremdeles til min minste, han elsker flasken sin med nan på kvelden;=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...