Gå til innhold

Hvor gamle er dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og hva synes dere er passende alder for å bli gravid FOR FØRSTE GANG?

 

Selv er jeg 27 (fyller 28 i november) og har planer om å begynne å prøve å bli gravid i sommer/ høst. Mange av venninnene mine synes det er for tidlig. De er selv snart 30, men har ingen hast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 22 å får baby på september... fyller år i Januar.. Venninna mi var bare 19 år.. Jeg syns 30 er altfor seint iallefall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modenhet i forhold til alder er jo veldig individuelt da...

 

Jeg ble gravid første gang som 16-åring, fylte 17 mens jeg lå på barsel på sykehuset.... Følte meg ikke så veldig stor og voksen da nei...:-)

 

Nå rekker jeg å fylle 23 før nestemann kommer, og det syns jeg er passelig jeg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir strax 25 og venter min 3. fikk min første da jeg var 20,min andre da jeg var 22...og FERDIG før jeg er 30!

20 år var helt passende for meg..syns d er fint å tenke på at ungene har unge foreldre,og at besteforeldrene og i grunn er ganske unge,og kan ta vare på dem..hadde ikke vært det samma om jeg hadde fått som 35 åring og mine foreldre hadde vært pensjonister..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 år og venter tredjemann.

Fikk førstemann når jeg var 16 og andremann kom når jeg var 21.

Er jo du selv vet når du er klar, ikke venninene dine.

 

Lykke til med prøvingen når du er klar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk første da jeg akkurat hadde fyllt 25, det syns jeg var akkurat passe. Venter nummer to i september og fyller 29 i april:-D Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alder har ingenting å si, men når man er klar for det selv. Livssituasjon osv. Jeg fikk første rett før jeg fylte 25, og det var perfekt for meg. Men i min omgangskrets er jeg tidlig ute. Er nå 27 og på'n igjen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 22 år og er bynt i min 10 uke med nr 3. Vil være 23 når nr 3 er født...Har planer om å være ferdig til jeg er 30.

Er jo veldig forskjellig fra person til person hva man ønsker...=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 og synes det er helt passe å få mitt første barn om 8 måneder. Føler meg trygg, rolig og sikker på at dette er det jeg vil, og føler meg på ingen måte gammel! :)

 

Men jeg synes ikke det er så stor forskjell på 27 og 30, så det er bare å kjøre på! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 23 i år, og ble mamma for første gang i fjor. Får enda en nå i år, så det skal bli morsomt =)

Jeg liker å være ung mamma, er godt å være i fin form og sprek når en skal ha unger. Ikke at det ikke er spreke 30 åringer da ;)

Men det kommer veldig mye an på personen det. Jeg var klar for det, og ville ha unge nå.

Andre prioriterer annerledes, og vil si seg ferdig med utdannelsen først.

Så man kan ikke si hvilken alder som blir fortidlig og hvilken som blir for sent mener jeg da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min første når jeg var 19, og får nr 2 nå, når jeg er 22. Om jeg synes det var greit å få barn når jeg var 19 vet jeg ikke, jeg kunne nok ventet (var ikke planlagt) men hun er ikke noe mindre elsket av den grunn :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 19 nå, 20 når lille kommer. Jeg vil heller være ung mor slik som jeg er nå (mener ikke at det er gammelt når man er over 30 altså hehe), mamman min var 18 når hun fikk meg og jeg har hatt det kjempefint, har en god venninne i mamma i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 i mai og klokken min ha tikket lenge... men har ikke vert ferdig med utdannelsen min før nå, så sånn sett er dette perfect timing. Jobbet et år, får penger i permisjonstida, jobb igjen når jeg er ferdig med permisjon. Kunne ikke hatt det bedre! =)

Anonym pga ingen skal vite enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir opp til hver enkelt når de får barn, det som er lurt å tenke på er jo utdannelse/økonomi, sannsynlighet for at man holder sammen, og om man har lyst å reise og race fra seg litt før man "binder seg" sånn. Noen har ikke noe behov for reise og realisering av seg selv, andre har det. Det mest tragiske jeg ser er damer på 30+ som plutselig skal realisere seg selv fordi de er dritlei av unger og ansvar, så stikker de fra mann og barn og fester og styrer som 18åringer... da var det noe de gikk glipp av som unge. Det er MANGE sånne damer desverre, jeg kjenner flere... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23, blir 24 i høst, og mamma for første gang. Den biologiske gullalderen for førstegangsfødende er jo mellom 22 og 25 år, men det handler jo minst like mye om å være klar for det selv. Tror nok at de fleste barndomsvenninnene mine syns det er for tidlig å bli mamma nå, men de fleste av dem er fremdeles single. Jeg har vært sammen med mannen min i 8 år nå, og er vel ikke av den typen som må reise mest for å føle at jeg lever. Har ikke tenkt å legge livet på pause likevel, er ferdig utdannet lege om 3,5 år...

 

Ikke hør på venninnene dine, noen blir jo aldri klar for å bli mamma, andre er det fra de er 19 år..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble 19 i januar, venter baby 20 oktober. kommer an på hver enkelt hvordan de er på oppførsel=) men jeg selv skal jaffal være ferdig med alle barna før en alder av 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 19år.. (var 18 forrige svangerksap, men det varte "kun" til uke 23+6) .. og jeg føler meg veldig klar.. mange her inne som er i godt voksen alder, men ter seg mindre modent (nå vet ikke jeg hvor mange som har "ekte" profiler ol men..) ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30.

Jeg har ingen rett til å dømme andre menneskers valg når de velger få barn så da gjøre jeg ikke det. Men personlig ville jeg ikke hatt unger før jeg var 25.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...