Gå til innhold

MANGE NYE HER,SKAL VI TA EN BLI KJENT RUNDE IGJEN?

Anbefalte innlegg

Både min mann og jeg er inne i vårt 35. år.

Vi ble samboere våren 2002, forlovet oss våren 2003, og giftet oss i juni 2006.

Vi har flyttet fra Oslo, og bor nå i eget hus i Vestfold.

Jeg sluttet på p-piller september 2003. Jeg har vært gravid 2 ganger (mail 2005(helt av oss selv) og mai 2006(pauseperiode på pergotime). Begge graviditetene endte i SA etter 5 1/2 uke:-(

Vi oppsøkte hjelp allerede i slutten av 2004, for vi forsto at her er det noe som det ikke skal være. Legen som vi gikk til i Oslo var ikke til noen hjelp. Hun henviste oss til Rikshospitalet, for undersøkelser der. Det var ikke noe galt med meg, jeg har også delvis regelmessige menstruasjoner. Min mann leverte sædprøve, der var det vist 10 mill. svømmere. Det eneste den legen gjorde med meg var å ta blodprøver av meg etter ENDEL el. Ja, jeg hadde el.

Da vi flyttet til Vestfold fikk vi naturligvis ny lege, og jeg ble henvist til gyn. Jeg fikk pergotime(3 eller 4 kurer) av gyn., uten at det hjalp noe særlig.

Gyn. sendte henvendelse for oss til Fertilitetsklinikken Sør, i Porsgrunn.

Vi var til forsamtale i midten av desember. Det viste seg at det er mannen min som har nedsatt sædkvalitet, han leverte i underkant av 7 mill. Den nedsatte sædkvaliteten kom nok av at min mann har en åreknute i den ene pungen, han skle ned fra en stige for ca 10 år siden. Da ble han helt blå på "utstyret" sitt.

1. behandlingen startet opp nå i februar.

I forbindelse med behandlingen i P. oppsøkte vi også akupunktør her i byen. Jeg skal ha noen få akupunkturbehandlinger, og min mann har fått homeopatmidler som skal løse opp åreknuten.

Sist lørdag hentet de ut 5 egg av meg, og min mann leverte sæd(nå var antallet blitt 12.2 mill:-)(1.6 mill av dem var befruktningsdyktige). Kanskje det har hjulpet med homeopatmiddelet?

Alle 5 eggene ble befruktet.

I går, tirdsdag satt de inn 2 egg på meg:-) Test 6. mars.

Vi har 3 egg på frys.

Vi har ikke barn fra før.

Lykke til alle sammen, glad for at vi har et eget forum!

Fortsetter under...

- Jeg er 29 år, mannen likeså...

- Samboere og kjærester i 10 år

- Bor i Trondheim, hører til ved St.Olavs

- Vært prøvere siden august 2003,

årsaken til barnløsheten er endometriose.

- Ingen barn fra før:-(

- 4 innsettinger til nå, 1MA, 2 kjemiske og 1 negativ.

Har enda 7 på frys fra 2.IVF, satser på at det er en baby blant de!!!!!

Hei hei - god ide med ny runde!

Jeg er 28 år, mannen 32. Vi har vært gift i snart 2 år og prøvere like lenge.. Kjærester i 5 år.

Vi bor i Oslo og tilhører Volvat.

Årsaken til barnløsheten er for få sædceller pga en brokk operasjon når han var liten.

Vi hadde vårt første IVF forsøk i november, positiv test, men var kjemisk gravid.

Nå er det uttak på mandag som kommer - kjempespennende...

Hei, hei!

Jeg er 34 år og gift med en på 36 år. Vi bor litt sør for Stavanger og har en gutt på 5, 5 år. Han ble til av frysegg etter 1. IVF forsøk. Vi er veldig takknemlige for at vi har fått en skjønn gutt, men det hadde vært kjekt for han å få søsken......

Holder nå på med søskenforsøk, og hadde egentlig gitt opp. Men så foreslo mannen min i romjula at vi kanskje skulle prøve en gang til, og jeg var ikke vanskelig å be...

Vi har hatt 3 ordinære forsøk og 4 frysforsøk. Ble gravid på to av de ordinære forsøk, men aborterte (MA) i uke 11 begge gangene, ble også gravid på 1 av frysforsøkene, da med abort i uke 5-6. I tillegg ble jeg overstimulert 2 av gangene, og endte opp på sykehus den ene gangen. Så ut som jeg var 5 mnd på veg etter 5 uker...... Ikke særlig kjekt.Som dere sikkert forstår var vi drit lei av dette, men i mellomtiden har legen funnet ut at jeg har PCOS. Så da er det jo noen "triks" de kan gjøre. Var visst vanskelig å oppdage at jeg har PCOS siden jeg ikke har noen av de andre kjennetegnene, som overvekt og hår o.l.

Vi har startet behandling hos Hausken, han er kjempeflink. Vi hadde han noen av gangene på syk i Haugesund og. Han har satt meg på metformin, og p-piller for å få ut alle de gamle eggene. Skal ha uthenting og innsetting i løpet av mai.

Lykke til alle sammen:-) Som Hausken sa: De aller fleste blir gravid bare de forsøker nok ganger......

Klem fra

Annonse

Jeg blir straks 23 år...mannen min er året eldre enn meg..

Vi har vært gift i 2 år.

Har prøvd siden november 2005

Har ingen barn fra før av, men ønsker veldig sterkt!!

Vi fikk beskjed rett før jul at mannen har for dårlig sædkvalitet til å forvente naturlig befrukning.......=( Så nå driver vi med utredning på meg og vi venter på å få komme i gang med prøverør. Håper å komme i gang i april/mai på Medicus i Trondheim..

Hei!

Jeg er 32 år og sambo er 31. Vi bor i byen mellom de syv fjell. Vi har prøvd optimistisk siden desember -04. Er visst uforklarlig barnløse. Hadde vårt første IVF forsøk i september -06. Har hatt 2 negative frys etter det. Vi venter nå på runde 2 med hormoner og hele pakka. Blir uttak og innsetting i mai. Skal slappe av og pleie forholdet i mellomtiden. Det er tøfft med alle forventninger og påfølgende nedturer, og vi trengte en pause begge to, uten hormoner som blander seg inn i forholdet vårt:-) Varierer hvor mye jeg er på disse sidene. Det er godt å være her og lese hvordan andre har det og identifisere seg med andre i samme situasjon, samtidig blir jeg litt hekta og veldig fokusert på "prosjekt baby". Trenger av og til en mental pause, og da holder jeg meg unna disse sidene. Krysser alt for oss damer her inne, måtte 2007 bli bra for mange!!!!

Hei hei! :o)

Jeg er 25 år

Forlovet med verdens herligste mann

Mannen har dårlig kvalitet. Jeg har visst en liten hormonforstyrrelse. Det var den tredje gynekologen jeg var hos som merket det.

Venter på den siste hormonprøven min som kommer denne uka, så håper jeg vi får sendt søknad til St Olavs. Har veldig lyst til å søke på Medicus. Og regner med at vi gjør det :o)

Godt å ha et sted der vi er flere i samme situasjon. Føler oss litt alene da vi ikke vet av noen andre som skal eller har vært igjennom dette. Håper 2007 blir et bra år for oss alle!! :o)

Hei!

Jeg er 26 år, samboeren min er 27, vi har vært sammen i 11 år.

Bor på sørlandet.

Vi har vært prøvere i 19 mnd, og var på lap i forrige uke og fikk da vite at begge egglederne var tette.

Gynekologen skulle henvise oss til Haugesund, da det var kortest ventetid der.

Akkurat nå er vi bare så babysyke at vi vurderer litt på å gå privat.

Er så utrolig glad for dette forumet, det er så godt å ha dere her:o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...