Gå til innhold

ideell aldersforskjell...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ideell aldersforskjell? Sikter her til mellom søsken. Men også interessant og vite hva dere tenker om par.

Tenkte kanskje jeg kunne bruke aldersforskjell som et argument... hihi. Han har en fra før, som blir 4 i år.. synes det er på tide med søsken før barnet blir altfor egen.

Venter spent på veloverveid og intelligente kommentarer (liker damene her inne..fornuften lenge leve!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 4,5 år (fem skoleår) mellom meg og min søster, det har både hun og jeg synes vært altfor mye. Jeg mener ideell aldersforskjell bør være 2-3 år.

Ellers bør den være større, slik at det blir lettere for barna å få et "være stolt" forhold til den andre. I vårt tilfelle har alderen vært med på å gjøre det slik at vi har kunnet finne på lite ting sammen fordi det enten ville bli for voksent/barnslig, men bevares: har dog hatt mye glede av hverndre altså!

Bedre de siste årene også

Skrevet

Jeg synes det skal være så tett som mulig, men jdet er jo ikke alltid det er mulig. Heldigvis er typen enig med meg om akkurat det (og helt uenig om når den første skal komme til verden...). Jeg er selv atpåklatt med 10 års forskjell så jeg har ingen egne referanser. Men jeg er enig med Bare Ine om at hvis det blir litt for stor men ikke stor nok aldersforskjell vil den merkes så godt i forhold til at den yngste er alltid litt for liten til alt. Men hvis man skal ha flere enn to så er nok ikke dette noe problem.

Hmmm, vanskelig dette her. Håper han er med på prøving snart da:)

Skrevet

Mellom meg og søstra mi er det nesten 3 år!

Og det er HELT perfekt!! Vi har hatt et fantastisk forhold opp gjennom barndommen, og nå er vi verdens beste venner!

Ingen kan ta fra søstra mi plassen som min aller aller beste venn, og jeg vet ho mener det samme som meg! :o)

Skrevet

Vel det sies at 3 år er fin alder å starte å gi barnet et søsken eller flere...

Men jeg mener det også er fint med søsken etter 3 år...

Grunner:

*Forhåpenligvis bleie fri

*sover hele natta*

*Barnehage

*Såpass stor til å hjelpe til litt ...Rydde etter seg selv, hjelpe med litt mat laging(ikke noe stort men noe), hjelpe med å skifte bleie på lille bror/søster, osvosv.....

Det er sikkert mer men det var dette jeg kom på nå i farta...=o)

Skrevet

Jeg er også enig med 3 år. Er tre år mellom lillebroren min og meg, og vi er verdens beste venner nå. Vi kranglet jo en del som små da, men de fleste gjør vel det. Tror at 4 år også går fint. Men når det blir 5 år, så må man bli ganske voksne før aldren jevner seg ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...