Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på hva jeg skal gjøre! Har eggløsning rett rundt hjørnet, og starter på Synarela spray neste mandag. Ønsker jo ikke å la en sjanse gå i vasken, samtidig står det strengt i brevet fra Ullevål at man ikke skal være gravid når starter på spray... Fra uttalelser fra andre virker det ikke som sprayen er skadelig, så er litt vanskelig å vite! Noen råd? Hva har dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøver hver eneste pp - med eller uten spray (er jo faktisk noen som blir gravide på spray, og det går som oftest bra).

:-)

Skrevet

Hei

Jeg har lurt på det samme som deg.. Skal selv beynne med spray til fredag og leste også i brevet fra Ullevål om at man IKKE skal ha ubeskyttet samleie før spraying. Jeg var veldig usikker, da jeg også har lest litt av hvert rundt akkurat det. Jeg snakket med legen min og viste henne brevet fra Ullevål. Og hun anbefalte meg å ikke ha ubeskyttet samleie i denne perioden.. Jeg fikk ikke noe klart svar på om det er direkte skadelig hvis man skulle bli gravide og samtidig begynne på spray, men hun anbefalte meg altså å ikke ha ubeskyttet samleie i denne perioden. Og vi har fulgt rådet.... Men det føles ganske rart å ikke prøve siden vi har prøvd hver eneste måned i nesten 3 år..... Men hvis dere prøver denne perioden er det svært viktig at du tar en gravidtest før sprøyter, leser jeg når jeg googler det....

:) Lykke til med IVF på Ullevål!!

Kan jeg spørre om du har fått resepter i posten og om du har kjøpt medisinene? Jeg venter og venter, og snakket med de tidligere i dag... De påstår at brevet er sendt.. Jeg bare lurer på det med bestilling av medisiner - håper jeg får de i tide slik at jeg kan starte sprayingen som avtalt - til fredag!!

Skrevet

Takk for svar! Sikkert lurt å ikke prøve, men det føles veldig rart...

Jeg ringte inn mensen torsdag for litt over en uke siden, og fikk brev med oppstartdato og resepter i posten nå på fredag. Var på apoteket og kjøpte Synarelasprayen i helga, men resten av medisinene måtte bestilles. Men det er jo uansett sprayen det haster med!

Synes det høres veldig rart ut at du ikke har fått resepten! Så treig kan da ikke postgangen være? Håper i alle fall det ordner seg, og at resepten dukker opp i postkassa i morgen!

Lykke til med IVF du også - spennende tider det her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...