Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 UL-terminen min ble satt til en uke etter mensterminen.... Da vi prøvde i over et år med å bli gravide, hadde jeg ganske god koll på når eggløsning var etc. Har liksom på følelsen at jeg er litt lenger enn UL-terminen tilsier (ting som blir beskrevet i "min uke", har jeg allerede kjent etc) og gyn sa sist uke at han er litt større enn gjennomsnittet. Kan jo ikke vite dette med sikkerhet, men synes det er litt rart når vi "jobbet" så mye med eggløsningstester etc :-)
Enliiitentil? Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Dette lurer jeg på å. Har rimelig greie på når eggeløsningen fant sted, og i følge både ul i uke 9, gravi-tester og symptomer, hva jeg har merket hvilken uke osv. så tror jeg min ul-termin er feil. Jeg har termin med mens 25.mars, 3.april med ul. Jeg har tatt ul ved ahus og hører at mange mener at de fusker litt... vet ikke vhor du har tatt hen da. Jeg var på vekst ul i uke 33(mine 33) og da viser det seg at jenta kommer til å bli mellom 4 og 5 kg om ho blir der inne til 3.april. Gyn sa dermed at det var uaktuelt at jeg skulle gå over. Skal tilbake om 2 uker, så får høre da. Be om vekst ul, jeg maste meg til det fordi jeg ligger øverst på det grønne feltet på helsekortet på sf-kurven. Jeg har ikke lyst til å gå over!!! Lykke til, klem fra meg!
A.C.G. Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Det samme gjelder for min del også. Jeg har menstermin 28.april men fikk ny termin 7. mai ette ul.. Jeg spurte om hvorfor, men fikk kun til svar at det hadde noe meg eggløsing å gjøre.. Noen sier at det også kan ta ein stund før egget begynner å utvikle seg. UL TERMIN skal i følge jordmor være mer riktig enn mens termin, men jeg er ikke så sikker jeg heller.. men nå har jeg fårr påvist svangerskapsdiabetes så jeg kommer nok til å fø 1-3 uker før ul termin.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Min UL-termin var feil. Det så de når jenta kom ut. Legen på sykehuset sa hun var i alle fall -minst- 2 uker over termin, og jeg blei satt igang ei uke over. Visste på forhånd at UL-termin var feil, ellers har jeg nok testa positivt før jeg i det hele tatt var gravid... Ikke mye å gjøre med da de kun bruker UL-termin å gå utifra, men du kan jo be om å få tettere oppfølging på slutten kanskje?
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Virker ikke helt som om de "gidder" å bry seg med at jeg mener at terminen er feil.... UL-terminen er visst riktig samme hva! Men da er det også veldig rart at jeg testet positivt 3 dager før forventet mens!! Om jeg hadde vært en uke kortere på vei, hadde jeg vel iallefall IKKE testet positivt FØR mensen???!!! HI
silla1.Høygravid (fødeklar) Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Min ul termin er 2uker etter mens termin og gutten i magen er over gjs i forhold til begge terminene. Jeg hadde som flere av der andre positiv test før forventet mens. Legene forholder seg til ul termin og det er visst helt utenkelig at den er feil selv om jeg var på tidlig ul i uke 6 (fosterets 4 uke).
123C Skrevet 20. februar 2007 #7 Skrevet 20. februar 2007 Føler med dere. Min ul spriker med 5 uker etter menstermin. Har hatt en runde for å få avklart i hvor bindende denne terminen er, men kommer ingen vei. Det er jo et frivillig tilbud. Ikke tror jeg at mensterminen min er 100%, men 5 uker er alikevel et stort sprik. Har hatt 3 ultralyder, men sprikende resultater. Disse ble tatt i uke 9, 16 og 22 Den i uke 16 er gjeldende. Vet i allefall at ved neste svangerskap skal jeg ikke benytte meg av ultralydtilbudet, men heller ta en tur til et privatbyrå for min egen del. Så kan tygdekontor og de andre bare lure... Jeg ligger over det grønne feltet og gravi-testen slo visst ut i min uke 2..jeg ble innlagt for hyperemesis i uke 5 og kjente spark i uke 11-12. Rare greier.... Men helt normalt i følge gyokolog.
Saga-to gulljenter+en spire Skrevet 20. februar 2007 #8 Skrevet 20. februar 2007 Her føler jeg meg hjemme også.... Ul 13 mars og mens 27 februar.... Ikke noe har stemt i "min uke " for meg heller.... Har da allerede vært slik en stund... Jeg ligger også øverst på den grønne kurven og vekta til vesla var over gjennomsnittet i uke 33... Og en gyn undersøkelse før ul så stemmer uterus med menstermin... Hmmm.... Men men dem kommer jo når dem kommer, men jeg har har heller ikke lyst på fr mye overtid og jeg er veldig sliten og lei nå... Har vært mye syk hele veien og fikk i tillegg så store smerter i bekkenet at jeg til tider har vært sengeliggende. Fikk bekkenløsning i uke 18. Nå lengter jeg etter å få det overstått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå