Gå til innhold

Sove i 12 uker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi, plutselig var jeg i 3. trimester, det jeg trodde skulle ta år og dager, har gått veeldig fort!!

Kunne egentlig tenkt meg å bare legge meg ned å sove til han kommer, jeg da... Har fått påvist gruppe b streptokokker, og nå er jeg bare bekymra og lei!Har mista tre ganger før, og nå går jeg KUN og tenker at noe kommer til å gå galt... Går med konstante kynnere, og de kan være VONDE... Noen med erfaring?

Hvordan kjennes kynnerne ut for dere som også er i 3. trimester?

Hilsen uerfaren førstegangsfødende

(Beklager all syting og klaging :P)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får håpe du får tett oppfølging - og at du får antibiotica!!

Kynnere her - livmor strammes bare jeg anstrenger meg, skal være rask med noe eller om jeg går bare litt.

Lykke til!!

Skrevet

velkommen hit.Har den del kynner jeg også..noen vonde og noen helt ok.

Skrevet

Hei:)

Får jeg spørre hvordan du fant ut det med B streptokokker? Tilfeldig eller hadde du noen symptomer?

Skrevet

Hei!

Velkommen hit!

Har fått påvist b streptokokk jeg også! Fikk en antibiotika behandling, og skal sjekkes en gang rett før fødsel om det har kommet tilbake! Litt ulik praksis hos legene tror jeg!

Kjenner igjenn de negative tankene om at ting kan gå galt, men ville sende noen trøstende ord om at allt går nok kjempe bra! Skal mye til for at noe går galt nå, og du har allerede hatt nok!

Sliter med sterke kynnere jeg også, og har blitt 100 % sykemeldt! Er du ute i jobb eller? Hjalp for meg i alle fall og bli sykemeldt!

Er forresten førstegangs jeg også!

Skrevet

Jeg og lurer på hvordan du/dere fant det ut med de streptokokkene... Jeg har aldri blitt spurt om jeg vil ta en slik blodprøve, men har forstått at det er et evig diskusjonstema...

Skrevet

jeg var hos legen til vanlig sjekk, da de fant "forurensing" I urinen min! Legen sendte den inn til sjekk, og jeg fikk en tlf senere om at jeg hadde urinveisinfeksjon og streptokokk b infeksjonen! Så var bare å levere en urinprøve! Men vet at de tar den vaginalt el rektalt også! Er bare å¨spørre legen om de kan sjekke det på deg! De har ikke lov til å nekte! Men vet det er flere leger som synes det er unødvendig å ta denne testen!

Tror forresten du må be om den for at den skal bli tatt....

Skrevet

Hei, og takk for svar :)

Fant det tilfeldigvis ut da jeg satt her på bim, spurte om noen hadde erfaring med grønn utflod, da var det ei som svarte at det kunne være denne GBStreptokokken... Spurte da legen, og han tok en vattpinnetest, vaginalt og rektalt da... Har også hatt veldig forurenset urin gjennom hele svangerskapet.

Jeg anbefaler faktisk alle å få sjekket dette, er sjeldent noen symptomer på det da...

hilsen meg

Skrevet

Har jobba 50% i noen mnder, går nå ned til 20% jobb. Til deg som lurte på det :)

Tungt å jobbe nå da, selv om jeg gjerne vil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...