Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 hvordan synes dere det er? er det slitsomt eller går det bra. vurderer selv å ta opp studiene igjen (ta master), men ønsker samtidig barn. sambo er i fast jobb. er litt spent på hvordan det vil bli... noen som vil dele sine erfaringer?? Håper på svar!
Student_og_mamma Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Hei! Jeg er student og har en datter på 2 1/2 år.. Er 21 år selv. Begynte på høyere utdanning da datteren min var 1 år. Det var ganske stressende egentlig, men storparten av skylden får jeg legge på at jeg ikke fikk tak i dagmamma, og mannen min og jeg måtte ha hun på skift (han studerte også). Nå går hun i barnehage, og da går egentlig studeringen ganske greit! Når det gjelder karakterer og sånt, har jeg gått "ned ett hakk", men lå ganske høyt oppe fra før, så det gjorde ingenting. Dessuten prioriterer en helt annerledes med små barn, og får litt mer "perspektiv" på tingene. En oppgave som bare skal bli "godkjent", trenger faktisk ikke å være perfekt! Har også sett mange som blir mer strukturerte studenter etter å ha blitt foreldre, rett og slett fordi en "må" planlegge litt mer enn en kanskje gjorde før. Nå har jeg slitt litt ekstra dette året, siden mannen min bare har vært hjemme i helgene. Savner litt avlastning, men det får du sikkert mer av, så jeg vil anbefale det å bli mamma! Når du ser det flotte resultatet angrer du nok ikke Jeg har i alle fall ikke gjort det!