Gå til innhold

Dere som har flydd sent i svangerskapet (dvs. etter uke 30)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var et innlegg om aa fly litt lengre ned paa siden, og da kom jeg paa at jeg har et par spoersmaal jeg ogsaa. Vi reiser fra New York til Norge naar jeg er 34 uker paa vei. (Jeg kommer til aa ha med et brev fra legen min, skrevet samme dag, bare for sikkerhets skyld...egentlig kreves ikke dette foer uke 36...men vil helst ikke bli staaenede paa flyplassen med skjegget i postkassa.)

Saann rent praktisk--hvor flinke er flyselskapene til aa tilrettelegge for gravide? Hva hvis jeg maa fly paa do i ett sett? Kan man for eksempel faa bruke business class toalettet i stedet for aa staa i lang dokoe bak i flyet? (Ellers kan det jo hende andre passasjerer lar en gravid person slippe fram i koen, da...) Vil jo ikke tisse paa meg heller...

Faar man tidlig boarding? Og kan gravide sitte der hvor det er god plass, eller er det forbudt fordi noedutgangen er der? Bare lurer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok ikke de vil la deg sitte ved en nødutgang i uke 34, for man skal jo være frisk og i stand til løfte/dytte døren. Fløy fra India til Norge i januar og da var det en gravid som måtte flytte fra nødutgang sete hun hadde. Vet ikke hvor langt på vei hun var, men mer en 5-6 månder tror jeg nok. Men vet ikke om det er det samme på alle flyselskap, det går jo an å sjekke. Hvis ikke kan du jo håpe på et overbooket fly og en free upgrade... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...