Gå til innhold

Permisjon - noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva blir regnet som grunnlag for permisjonsutbetalingene? Siste lønnslipp? Eller et snitt av de 6 beste av de siste 10 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du har fast lønn,må du levere en lønnslipp når du søker om permisjon..=)

Skrevet

Når du søker om permisjon skriver du en søknad som arbeidsgiver får (ofte har de standardskjema som du fyller ut på arbeidsplassen), det er arbeidsgiver som regner ut hvor mye du har krav på og gir beskjed til trygdekontoret. De har ulike måter å regne ut på, hos meg tok de et snitt av hele 2006, selv om jeg bare hadde vikatiater og ekstravakter. Andre plasser har jeg også hørt at de tar et snitt av siste halvår.. snakk med dem, så får du høre! Jeg kom veldig godt ut synes jeg selv, de tar som regel det som er best for deg! :)

Lykke til

Skrevet

Jeg fikk beskjed av NAV i min bydel at jeg må sende siste lønnsslipp og at de tar utgangspunkt i den. Mener hun sa de sjekket hva jeg hadde betalt i skatt det siste året også, for å se at opplysningene stemte.

Noen som vet hvor det ligger kalkulator for å regne ut foreldrepenger. Finner ikke igjen den som lå på NAV.

Skrevet

Den kalkulatoren som lå på nav er fjernet. Spurte etter den sist jeg var i kontakt med noen på nav, og de sa at den ikke stemte, så derfor ble den fjernet.

Jeg har ikke hørt noe om at man må levere inn siste lønnslipp, men får vel høre fra de om det skulle være noe feil

Skrevet

Jeg måtte skrive hvor mye jeg jobbet for i måneden. Arbeidsgiver skal sende inn inntekt/skatte opplysninger til NAV. Der skal vist de regne ut hvor mye du kan/skal få. Vet ikke helt om hvordan det er når du jobber ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...