Gå til innhold

Kjedelig å amme?

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller er det flere som syns det er litt kjedelig å amme? Gutten min spiser nå ca 15 min av gangen per bryst og skal ha begge til hvert måltid...og det er ikke sånn at han bare koser med puppen, han svelger ivrig i vei helt til siste dråpe. Er det noen som eventuelt har tips til hva man kan gjøre mens man ammer annet enn å se på tv?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8297102-kjedelig-%C3%A5-amme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja. Jeg syns for min del det er koselig å sitte foran TV med tulla mi i armene. Jeg ser på ammingen som kosestund for mamma og barn, så jeg sitter stortsett bare å titter på jenta mi som koser seg med puppen. Det fyller meg med en god følelse av å være viktig for denne herlige lille ungen som er helt avhengig av meg. Det får meg til å føle meg viktig, og det er godt å kjenne at hun trenger meg.

Prøv å fokusere på kosen ved ammestunden istedet for å kikke på klokka og tenke at det er kjedelig. Du må jo sitte dær uansett. :-D

Hmm...tror jeg må mangle noen vesentlige hormoner eller noe. Syns jo det er koselig med amming, men ikke hver gang liksom ;) også er jeg ikke egentlig spess glad i tvtitting heller da. Liker bedre å lese, strikke, skrive og surfe, sånne ting som stort sett krever ledige hender.

Annonse

Surfe!

(Som førstegangsmor syntes jeg det var fælt at andre brukte dataen under amming, men nå som avslappet trebarnsmor, er jeg blitt en reser på å skrive med ei hånd! Eneste ulempe er at babyen snur seg mot datamaskinen hver gang den piper for ny melding o.l.!)

Jeg surfer ofte og dibber mens jeg ammer. Synes ofte det er kjempekos å amme, men blir litt kjedelig i lengden å kikke på veslesnuppa hver gang jeg ammer;) Det blir jo noen måltider også..

Egentlig nyter jeg ammingen mye mer nå enn jeg gjorde i begynnelsen. Jeg har blitt vant til det, setter pris på at jeg slipper å vaske flasker osv, samt at det er mye kos i puppen for henne. Tenker du ser nye aspekter av ammingen etterhvert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...