Gå til innhold

Hjemme etter UL!!


Camilla_22

Anbefalte innlegg

Herregud for en opplevelse.. den lille sprellet og koset seg.. telte 5 tær..

Kjønner ikke at jeg var så urolig.. nei dette er noe jeg annbefaler alle... Har 4 flotte bilder å se på også.. hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vanlig ul, eller 3d? .. var på begge deler forrige svangerskap.. men lurer bare på om du greier å tær på vanlig ul... for det gjør ikke jeg.. hehe.. ser jo formen etter kraniet.. nesebeine (tippen?).. men.. bare lurte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt 10+2 sa hun... jeg tok innvendig ultralyd og vi telte tærne sammen. Det var ganske klart og tydelig.. morsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes veldig kjekt ut..hvordan fungerer invendig UL?måtte du betale ekstra?(siden det var så tidlig UL)...LYKKE TIL.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved innvendig UL er proben en lang, tynn "pinne" som føres inn i vagina, og man ser på livmoren fra innsiden av kroppen. Dette gjøres i første trimester fordi da ligger livmoren fremdeles så dypt i buken at det er vanskelig å se med ultralyd fra utsiden av magen.

Det er ikke så ubehagelig, mye mindre ubehag enn ved en gynekologisk undersøkelse i alle fall:)

 

Jeg har vært til innvendig UL pga blødninger i svangerskapet, og tror nok ikke det er så vanlig å få en slik undersøkelse uten at det er noe spesielt. Så lenge man blir henvist pga en medisinsk grunn koster heller ikke dette noe. Men hvis man bare går fordi man er nysgjerrig må man sikkert betale. Men jeg vet ikke hva dette koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...