Gå til innhold

I dag hadde jeg en fæl opplevelse... men det gikk bra..

Anbefalte innlegg

Litt lang... men kanskje dere har opplevd, eller kommer til å oppleve dette.. og da er det litt godt å høre at vi er flere.

Jeg er 16 uker i dag.

I dag kjente jeg en stikkende følelse i midten av magen, litt annerledes enn stikkingen jeg har hatt i høyre side (livmoren som strekker seg).

Fikk bare en følelse av at dette var noe annet. Så fant jeg ut at det kanskje var luft i magen, fordi jeg måtte nr 2, men det var litt etterpå også.

Går forresten ikke så ofte på nr 2.

Men når jeg skulle gå av bussen på vei hjem fra jobb, så kom det.

Vannvittig vondt i magen, stikking, knipe, krampe... kan ikke helt forklare det. Men jeg kunne ikke stå og ikke gå. Måtte sette meg på huk, og så gå så krumbøyd jeg kunne med flere pauser helt hjem. Var helt forferdelig. Hadde bare lyst å legge meg ned å ringe kjæresten og be han hente meg rett der. Men jeg kom meg nå inn på sofaen og ringte kjæresten og han kom hjem. Vi ringte legen og hun tok kontakt med Ullevål slik at jeg fikk komme på UL undersøkelse.

Der måtte vi vente i ca 2 timer, men vi fikk sitte på et eget rom.

Inne hos legen begynte hun å trykke på magen min, og når hun gjorde det i midten av magen var det skikkelig vondt. Da ble jeg nervøs igjen...

Men når hun tok UL var alt fint, masse aktivitet, hjertet banket og vi så hender og føtter. Hun gjorde det bare kjapt, men det viktigste var at alt var fint.

Vi lurte på hva som var grunnen til smerten, og hun svarte at de ikke alltid kunne svare på det. Kan være urinveisinnfeksjon (gjaldt ikke meg nå), det kan være en tarm i klemme, luft i magen som ikke kommer ut, ligamentene, om du har problem med å gå på nr 2... osv.

Men om det skulle skje igjen, så skulle jeg ta kontakt med en gang.

Jeg hadde forresten ikke blødninger.

Kjenner det litt ennå, men nå er jeg mye roligere... og har ikke tenkt meg ut å gå i dag.. blir på sofaen!

Tenkte jeg skulle skrive det her, i tilfelle andre skulle oppleve noe lignende.

Men uansett om du føler noe er galt, ring legen!!

Det er jeg glad for at jeg gjorde... nå er jeg som sagt mye roligere:)

Fortsetter under...

Heisann snuppelura76!

Det var godt å høre at det ikke var noe iveien!

Jeg har det ofte slik, er kjempe nervøs, men legen sier st det er vanlig og vil ikke sende meg på ul. Har store problemer med nr 2, så det er sikkert der problemet ligger.

Jeg er kanskje litt pessimistisk også, tror at det kommer til å gå galt hele veien. Blir snart gal av meg selv!

Det var iallefall kjekt å høre at andre også har det sånn!

ja, ikke noe kjekt... men det kan godt være pg av nr 2 med meg også... går på do ganske så ofte, men sjelden den veien.

Måtte faktisk nesten le når jordmor spurte meg "har du bæsja i dag?"

Men jeg skjønte fort hvor hun ville.... , og følte litt at det kan være grunnen.. ikke mange ganger i uka jeg gjør det nå etter at jeg ble gravid... særlig ikke de siste ukene.

Men ja, godt å høre at andre har det sånn... da roer man seg litt for man føler seg normal:)

Jeg hadde en skikkelig skremmende opplevelse i dag jeg også. Fikk skikkelig smerter i magen og måtte løpe på do...diarè...

Etter gang to kom det litt blod på papiret. Da fikk jeg angst... ettersom jeg har mistet to ganger før.

Fikk heldigvis kome inn på ul etter 2 timer. Der var alt i skjønnese orden:)

Det er mye å bli skremt av i denne perioden, men vi får trøste oss med det at det som regelt går bra:)

Jeg har gått hele dagen i dag og kjent på "menssmerter" og det er jo ikke vanlig når en er 15+4 på vei vil jeg tro. Har vært akutt på do èn gang nå, men fortsatt så er det "kriblingene" der......

Blir litt nervøs, men skal til jordmor på onsdag så jeg får vel vente til da, og spørre henne.

Noen som har kjent lignende? Det gjør ikke spesielt vondt, men føles liksom galt.

Det er kanskje slik jeg hadde det først på dagen i dag... du får bare følge med... og om du blir skikkelig usikker, er det bare å kontakte lege.

Det første de spurte meg om var om jeg hadde blødninger... og det hadde jeg ikke...

Nå kjenner jeg nesten ingenting... men så har jeg vært flink å slappe av.

Det er du selv som lytter best til din egen kropp:)

Annonse

Tror alle leger er vant til "hysteriske" mødre.. men leste også et sted (Husker ikke om det var her eller nettavisen) at det var gjort en undersøkelse som sa at mor alltid vet best, og det var bedre å ringe lege en gang for mye eller en gang for lite.

Jeg er iallefall veldig glad for at jeg gikk og sjekka det i går.

Dessuten var det fastlegen min som sendte meg rett opp dit, og ringte til Ullevål.

Smertene kom tilbake i dag også, men selv om det var dritvondtog jeg måtte sitte i ro i ca 20 min, er jeg mye roligere i dag.

tenker jeg tar en dag fri for å slappe av og satser på at det ikke skjer i morgen...

mye rart man skal oppleve disse mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...