Gå til innhold

Vi har vært på ordinær ultralyd i dag! (samme som 2 trimester)

Anbefalte innlegg

Og det var helt fantastisk! Alt ser bra ut og termin ble satt til 20 juli, samme som mens-termin.

Eneste "nedturen" var at vi ikke fikk vite kjønn selv om vi VELDIG gjerne ville vite det. Tror jordmoren ikke var særlig interessert i å se etter heller. Men misforstå meg rett, jeg er bare UTROLIG glad for at alt ser bra ut med den lille, og vi fikk med oss to flotte bilder av den kjempesøte babyen vår.

Mulig vi må satse på en 3D ul litt senere i svangerskapet.

Hilsen en LYKKELIG og ikke minst STOLT "mor".

Fortsetter under...

Jeg var også på UL i dag. Terminen ble flyttet fra 24 juli, til 26 juli. Jordmoren mente bestemt at det var en jente. Uansett fikk vi beskjed om at alt var perfekt og at det var dagens mest fotogene barn:) Mange bra bilder i alle fall. Hvor tok du UL? Vi var på Ullevål.

Og jeg som synes min var så søt... hi hi hi

Vi var nemlig også på Ullevål. Var hos en ganske så voksen jordmor (sikkert rundt 50) men jeg så at de hadde 2 undersøkelsesrom, så dere var kanskje hos den andre jordmoren? Vår jordmor virket i alle fall ikke særlig interessert i å se etter kjønn for oss. Fikk i hvert fall et par kjempefine bilder. Måtte dere betale 20kr per bilde? Synes det var litt kjipt, men samtidig ville jeg sikkert betalt 100kr per bilde om det var det det kostet!

Skal du føde på Ullevål? Vi har plass på ABC.

Hei !... er det ikke fantastisk !!!

Godt å høre alt gikk som det skulle, vi har samme termin dato vi to nå :-)

Jeg ble annbefalt å ta 3d Ul i uke 28 da fikk du flotte baby bilder , så en annens unge... det var helt utrolig, du så helt hvordan den vil bli seende ut.

Så det burdte du :-)

Vi måtte betale 30,- totalt for bildene vi fikk, men det var 5 bilder.

Lykke til med den søte babyen :-)

Skal føde på Ullevål på A-avdelingen. Er nok litt for pysete for ABC jeg:)! Var ei ganske ung dame som tok UL på meg, fra Nordfjord,så hun hadde nesten lik dialekt som typen.(Sunnmøring). Betalte 50 kr for 4 bilder. Vi ble jo litt mutte da, for hun mente jo bestemt at det var en jente. Og typen ønsker seg veldig en sønn. Har en datter fra før nemlig. Men man skal vel ikke klage så lenge ungen er frisk da:)?

Saa kjekt da SusieQ! Jeg saa dere ventet en "overraskelse", saa jeg tenkte kanskje dere ikke ville vite?.. Vi glemte jo nesten aa spoerre, alt var jo saa flott og spennende.. Men som du vet er det en jente som ligger der inne og sparker. Jeg kjenner spark hver dag og blir like glad hver gang!!! Dere kan kanskje ta en ny UL senere?

Paa Stavanger universitetssykehus kostet det 50 kr og vi fikk med 4 bilder. Rart det koster forskjellig fra fylke til fylke.

Annonse

Ja, jeg føler veldig for å investere litt penger i en 3D nå, så jeg regner med at vi gjør det. Har faktisk ikke lyst på den overraskelsen ved å ikke vite når babyen kommer. Har lyst til å begynne med stor-innkjøp av klær, leker og utstyr. Og så føler jeg det blir litt mer personlig å vite om man har en jente eller gutt i magen. Så da blir det vel 3D på oss.

Må dere betale for UL-bildene???? På Hamar sykehus fikk vi bildene gratis (5 stk.). Det var også gratis da vi var der for 3 1/2 år siden, da vi ventet den første datteren vår. Nå venter vi igjen en jente, og jordmora var slett ikke uvillig til å finne det ut! Dette avhenger nok helt hvilken jordmor man møter. Jordmora som tar UL på Hamar jobber forøvrig også på Rikshospitalet noen dager i uka.

Ja det virker nesten som om det avhenger, ikke bare av jordmoren, men av dagsformen deres også. Det var jo helt greit å betale litt for bildene, de var fantastiske. Men synd at det er så forskjell fra sykehus til sykehus, og fra jordmor til jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...