Gå til innhold

stripper deres jordmor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg pratet med jordmor om det, da sa hun at hun aldri stripper førstegangsfødene, men kan gjøre det på flergangsfødene,- men først etter termin.

jeg synes det var litt sært av henne egentlig. selv er jeg i uke 36+1, greit at hun ikke vil gjøre det ennå, men skjønner ikke hva som kan være problemet med stripping hvis man er inni uke 38 eks...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

overskriften ble kanskje litt teit, hehe,- men jeg dytter for å se om noen gidder svare.

Skrevet

Synes overskriften er knallgod jeg he he he. Lo godt av den.

Tviler på at det er så mange som gjør dette 2 uker før termin! Man har liksom 14 dager igjen før svangerskapet er fullgått.. min gjør det på termin om jeg jeg ikke har antydning til å starte selv.. 2 gangs jeg da.

Skrevet

Min jordmor gjorde det når jeg var 39 uker på vei, men da var jeg moden og hadde en cm åpning. Og jeg var førstegangs. Hun spurte om det var greit da...

Skrevet

jeg er andregangs fødene, det jeg synes er teit med at hun ikke gjør det før termin er nemlig at jeg har termin på en søndag, og siste kontroll før termin er en fredag, synes godt at hun kan gjøre det da.

Skrevet

Jordmor som jeg går til stripper ikke noen, hun mener at det er feil å provosere frem en fødsel. Hun er veldig i mot i gangsetting også og mener at man skal gå gjerne 16 dager over termin før i gangsetting vurderes.

Skrevet

synes d er så rart med all denna modnings undersjøkinga.. og strippinga.. jordmora mi på abc sier hu ikke vil fikle med noe som helst. d får gå sin gang , hvertfall fram til termin.. de skjekka meg ikke invendig for åpning når jeg kom på avd med fødsel i gang og vannet gått.. ikke før fødselen var langt på vei.. detta fordi de ikke vil risikere infeksjon og sånt. så vidt jeg skjønte.. men jeg skulle føde i vann da.. mulig d har noe med det å gjøre.. d virker bare så rart på meg.. var liksom aldri snakk om noe sånt når jeg gikk gravid sist..

Skrevet

også må man vel være moden for å bli strippet....(?)

Skrevet

tror det, men jordmora mi vil ikke sjekker det engang før etter termin, så jeg håper jeg ikke kommer så langt egentlig hehe.

Skrevet

Jeg ble strippet selve føde-dagen min.

Jeg anbefaler INGEN å bli strippet... Det var værre enn hele fødselen tilsammen synes nå jeg! Det var liksom så uventede smerter..

Skrevet

ganske enig ble stippet uten forvarsel og det var sinnsykt vondt han sa jo bare han skulle sjekke om jeg var moden, var på andre overtids kontroll før han bare røsket til. Håper ikke jeg får se han ved denne fødselen

Skrevet

Har hatt ulike jordmødre, men her er de liberale med stripping føler jeg. ble strippet ved passert termin med nr en, ingen ting skjedde før uken etter. Kun MASSE maserier hele uka som nesten slet meg ut, visste nesten ikke hva jeg skulle tro da fødselen endelig startet - var dette også bare tull eller var det alvor denne gang? Med nr to ble jeg strippet og fødte dagen etter, ikke noe ubehagelig med strippingen verken ved nr en eller to. Gjort av to ulike jordmødre hver gang. Kun litt menssmerter der og da. Slimproppen gikk umiddelbart etterpå, og blødde litt begge ganger. Denne gang venter jeg nr tre, og vil gjerne bli strippet igjen dersom barnet ikke kommer til termin. Dette fordi jeg får store barn, og jeg har vært sikker på termin alle gangene.

Skrevet

Hva er egentlig stripping? Har ikke hørt noe om dette før... Jeg har termin om to dager..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...