Gå til innhold

Til dere med barn fra før, som som venter nr 2, 3, 4 eller 5...

Anbefalte innlegg

Vi har en gutt på 2 år fra før og er nå i uke 21 med gutt nr 2. Ser at andre har begynt innkjøpene og vi har fortsatt ikke kjøpt ettpar sokker engang. Mye kan arves, men nr 2 skal da ikke ha det noe "dårligere" enn nr 1 fordet. Selvsagt skal ikke alt arves. Men seng, vogn og sånne ting blir jo en naturlig ting som går i arv...

Denne graviditeten er også planlagt så selvsagt gleder vi oss til nr 2 kommer, men foreløpig føler jeg at vi har nok med å kose oss med nr 1. Jeg er ikke like oppslukt i denne graviditeten som den forrige. Sist leste jeg alt jeg kom over. Nå koser jeg meg mer, men på en annen måte. Er tryggere. Vet mer hva jeg går til og hva som kommer til å skje... Har liksom ikke tid til å sette meg like mye inn i detaljer som sist. Nå har vi en 2 åring som krever sitt ved siden av.

Er dette unormalt, eller har det vært sånn for dere andre også...?

Fortsetter under...

Det er akkurat sånn for meg også! Vi har en sønn som snart fyller 2 år og nå venter vi en gutt til. I forrige svangerskap var jeg helt oppslukt av graviditeten, denne gangen er jeg mest opptatt av den sønnen jeg allerede har og synes nesten synd på den lille inni magen som ikke blir snakket og pludret til på samme måte som storebror... Men jeg tror det er HELT vanlig. Vi har heller ikke kjøpt inn noe ennå og tar nok frem igjen det meste av utstyret som ligger på loftet, ja.

Har ikke begynt med innkjøp i det stor og det hele. Vi fikk så mye til nr 1 at det var mye jeg bare fikk brukt 1 gang på han. Så her blir veldig mye å gå i arv, kjøper det jeg tenger underveis når barnet kommer jeg, har det jeg trenger til de første mnd. Men får jeg en jente må jeg nok ha noe rosa da! :)

Har også en gutt på 2,5 år. Koser meg mye med han og er ikke så oppslukt av magen som når jeg gikk med han. Tenker som deg, har vært gjennom dette før. Men jeg koser meg med hvert spark jeg får, for dette kan være siste gang jeg går gravid!

Tror dette er helt normalt når man har barn fra før! Man har det man trenger og jeg syns det er deilig! :)

Tror det er helt normalt at man ikke er sååå opptatt av å lese alt man kommer over og å kjøpe inn masse når det er nr 2,3 eller 8. barn. Jeg har ei jente på 19 mnd, det blir ganske nøyaktig to år mellom dem. Det eneste vi tenker litt på er om vi skal kjøpe søskenvogn, men tror nok ikke det blir gjort før mye nærmere sommeren. :-D

Godt aa hoere at det ikke er bare meg - det er saa naderledes den andre gangen. Man har liksom ikke tid til aa tenke paa det paa samme maate - man har jo allerede hendene fulle. Jeg er bare saa bekymret for at jeg ikke faar gitt den nye like mye oppmerksomhet som den foerste. Og jeg er bekymret over hvordan lillegutt reagerer paa alt dette. Men den nye babyen faar jo noe som den foerste ikke hadde - en storebror. Lillegutt paa 2 snakker med hunden han. Saa det er anderledes med andre bekymringer enn foerste gang og man blir ikke like oppslugt som du sier. Jeg tar vel frem klaerne ett par uker foer og sorterer det jeg kan bruke og saa kjoeper jeg hva jeg trenger etter hvert. Butikkene er jo fortsatt aapne etter babyen er foedt. Spoers litt om denne blir jente - da blir det vel litt mer shopping.... iallefall for mormor....

Så utrolig godt å høre at det ikke bare er jeg som har det sånn. Innimellom føler jeg meg som en dårlig mor fordi jeg ikke tillater meg til å ta meg tid til å nyte graviditeten på samme måte som sist. (Har jeg ikke tid til graviditeten, hvordan skal jeg ha tid til 2 små aktive krabater da..?) Jeg vet dette bare er tanker som ikke stemmer. Men de er nå enn der da... Innimellom...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...