Gå til innhold

Hvor tungt kan man bære?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i butikken akkurat og bar tre ganske tunge bæreposer hjem. Kjenner et drag nederst i magen som er litt ubehagelig.. Kanskje jeg bar for tungt..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bærer i hvertfall litt på 2 åringen min på ca 13 kg, går helt fint, men jeg løfter minst mulig på den 10 kg tyngre storebroren (altså ca 23 kg). Kommer nok litt an på hvor mye man er vandt med å løfte også.

Skrevet

ok.jeg er vel ikke den som bærer mest akkurat nei..:0)

Skrevet

Både jordmor og kiropraktoren min sier at d ikke er anbefalt for gravide å løfte/bære mer enn 10 kg...Men er jo ikke alltid d går å begrense seg da...Av og til må man...

Skrevet

Mamma mista babyen sin i 7. mnd fordi ho bar for tungt. Så jeg er veldig forsiktig. Ho bar forresten en bruskasse. Anbefaler alle å være forsiktig med bæring;)

Skrevet

Om moren til Maria lykkelig mista babyen sin når hun bar en bruskasse, så høres det ut som om det var en eller annen slags svakhet hos henne. Jeg har alltid hørt at det er mor det kan gå utover, og ikke barnet. Det er lettere å ødelegge ryggen eller løfte på seg bekkenløsning, om man ikke er forsiktig.

Skrevet

Forresten så bærer jeg mye selv. Kan ikke unngå det, siden jeg jobber med små barn i barnehage. Sønnen min på 14 kilo blir også bært endel. Har ikke merka noen problemer med dette ennå. Men kroppen min er helt klart vandt til å bære fra før jeg blei gravid.

Skrevet

Legen min saa det er ingen begrensninger paa loefting saa lenge det ikke gjoer vondt. Men han sa at paa slutten - siste maaneden (ca) saa fikk jeg ikke loefte mer enn ti kilo. men men - det betyr ikke at andre leger ikke sier noe annet...

Skrevet

Vi forresten legge til at man skal helt unngaa aa loefte med magen - loeft med beina - setboey knaerne og loeft opp, ikke boey deg fremover og loeft med magen.

Skrevet

Hei. Det var ikke svakheter ved mamma eller fosteret som gjorde at ho mista ved å løfte. Det ble gjort undersøkelser på dette etterpå, og de påviste at fosteret døde pga løftingen. Sier ikke at det skjer med alle som løfter, men det skjedde med mamma. Derfor er jeg veldig forsiktig selv. Jobber i barnehage selv, og der får jeg ikke lov til å løfte noen barn over 1.5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...