Granny Weatherwax Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Jeg er i uke 13 nå, og har kjent det som føles ut som spark, eller bevegelse i magen de to siste dagene. Om kvelden, etter at vi har lagt oss. Dette er mitt andre svangerskap, og forrige gang kjente jeg det ikke før uke 21, men da lå morkaken foran på magen. Dette som jeg kjenner nå er mistenkelig likt bevegelsene jeg kjente sist også, men det høres rart ut at jeg skal kjenne noe så tidlig?? Vet at noen har gjort det, men da har jeg tenkt at det nok bare var luft og ønsketenkning. Hva er deres erfaringer?
Anne-B. Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Ja, det kan det godt være. Siden dette er andre barnet, så veit du mer hva du kjenner etter. Jeg har kjent liv siden uke 11, var uke 12 med datra mi. Mange som ikke tror meg, men de om det, jeg veit jo hva jeg kjenner sjøl.
Gjest Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Ja helt klart;) kos deg med de små bevegelsene;)
TusseMor07&09&14 Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 Det kan jo være det... Selv kjente jeg første bevegelse når jeg var 14 uker, men kjente ikke mer før uke 17. Etter det ble det mer og mer! Har lest om flere som har kjent så tidelig her inne!
Granny Weatherwax Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2007 Utrolig :-) Knøttet er jo ikke mer enn 11 cm! Men gøy er det! Det er nesten så jeg ikke tør å si noe, for det er liksom alt for tidlig. Det får være min og mannen min sin lille hemmelighet en stund til :-) Gutten min er forresten bare 1,5 år, kanskje det kan ha noe med det å gjøre også? At det er relativt kort tid siden sist, mener jeg?
Anne-B. Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 Datra mi er 3 år, er nok en kombinasjon av at det ikke er så lenge siden siste graviditet, og at man lettere kjenner igjen hva som skjer.
gutt+jente+knøtt Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 Kjente også tegn til liv i uke 13 . Er 1.gangs, men vet at det er det jeg kjente! (Er nå 30 uker)
minime<3 in belly Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Har hørt at man kan kjenne liv helt ned i 12 uke avhengig av HVOR MANGE det er der inne... Mange som bærer på flere kjenner det jo tidligere fordi det er dårligere plass der inne til 2.
Lone35 =0) Skrevet 19. februar 2007 #9 Skrevet 19. februar 2007 Jeg kjente også liv i uke 13 denne gangen. Vil ikke beskrive det som spark, men bobler i livmora. Knøttet er jo utrolig liten enda da.
Granny Weatherwax Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. februar 2007 Jeg vet at jeg bare har en der inne, for jeg har vært på tidlig UL. Hadde en SA i høst, og fikk lov til å sjekke at alt var i orden for en måned siden. Men hadde jeg ikke vært der, hadde jeg nok begynt å lure, for jeg er blitt så diger!
beatek-t Skrevet 20. februar 2007 #11 Skrevet 20. februar 2007 Jeg har også kjent det (er inn i uke 14 nå Jeg er andregangsgravid (dvs egentlig 5. gangs, men har mistet 3), og på lillejenta (2,5 år nå) kjente jeg det ca uke 16-17 (og da sa jordmora mi at det ikke gikk an...). Men nå er jeg Helt sikker på at jeg kjenner aktivitet neddi der:) Første gang var det et "skikkelig" spark (etter at jeg hadde lagt meg for kvelden) Kjentes ut som om den slo kollbøtte inni der:) Kjenner også ofte aktivitet inni der når jeg sender Reikienergi:) Klæm:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå