Gå til innhold

barnesete fra 9 kg...hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har kikket litt både her og der men vet ikke hva jeg skal velge.

veslesnuppa er bare 7 mnd men lang og tung (ca 10kg) og selene i det setet hun har nå er nesten for korte så det haster å finne noe annet!

ønsker meg et sete som kan brukes begge veier da jeg gjerne vil ha henne bakovervendt en stund til, og ser at noen har liggestilling som jo er praktisk siden hun pleier å sove en del på langturer i bilen.

setet bør ha lang rygg og god plass til bena og solskjerm.

så hva velger jeg???? hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, BeSafe har seter som kan stå begge veier, se på www.hts.no

Vi har BeSafe som kan stå kun forovervendt, er i prinsippet samme setet, men vi har da ikke støttebein og det ekstra som er til bakovervendt. Dette setet som kan stå begge veier er vel best i test tror jeg. kjenner mange som har det og de er superfornøyd. vi på vår side er veldig fornøyde med vårt, men skjønner du vil ha snuppa bakover en stund til.

Klem Helén

Skrevet

Jeg ville hvertfall valgt et sete som går til 25 kg bakovervendt, det gjelder f.eks. Akta Graco Cosmic, Brio Zento, Britax Secura, Maxi Cosi Mobi for å nevne noen, disse setene er knallgode seter med lang rygg som kan brukes lenge bakovervendt..!

Skrevet

Akta Graco Cosmic Comfort kommer i butikkene om en ukes tid. Tar over etter xtp. Bedre innmat i sete/rygg. Små justeringer som gjør sete enda bedre i tester.

Skrevet

Vi er også på jakt etter bilstol i denne kategorien. Vi tok med lillegutt tilbutikken og satte han opp i HTS sin IZI. Flott stol det, men tror ikke lillegutt har det særlig godt i den. Stolen er for bratt slik at gutten sank ned med hodet og viste tegn til å ha det vondt i ryggen. Han er 6 mnd., for lang for nyfødtstolen og tydelig for liten for neste kategori stol, idet han ikke sitter selv ennå.

Jeg ville ønsket en stol som kunne legges ned mot ligge/hvilestilling for ryggen. Noen som vet?

Skrevet

acta graco cosmic blir ikke bratt i ryggen i og med at man kan justere sitteputen opp og ned etter behov. Min jente på 8 mnd sitter kjempegodt iden og har også god sovestilling- hodet faller ikke fram sånn som på eks besafe izi combi...

Skrevet

Gentle - som dere allerede har gjort er det viktig å dra og prøve setene først! Og prøv dem i deres egen bil, da setene i forskjellige biler er ulike i sittedybde, helling osv, så bilsetet i butikken kan få en helt annen vinkel i deres bil! Veldig viktig å prøve det i deres egen bil!! Ellers ville jeg sett ¨på Maxi Cosi Mobi, Akta Graco Duologic, Akta Graco Cosmic, Brio Zento og Britax Secura for å nevne noen..! Duologic kan dere begynne å bruke nå, er babystol og barnestol i ett, enkelt å montere, tar liten plass selv om det er stort, robust og trygt, og utviklet i samarbeid med svensk Trygg Trafikk (Folksam) - genialt :-)

Skrevet

Vi har kjøpt acta graco Duologic og er veldig fornøyd bortsett fra at det tar stor plass i bilen.

. Småen vokste ut av sete sitt da han var 4mnd(!) -han er ganske lang så selene ble for korte. Var et problem å finne et sete som passet til en stor baby som ikke kan sitte selv... Var faktisk bare i duologic han satt noe bra.

Ta deg en tur på butikker og prøv ulike seter.

Skrevet

Kanutten - veldig viktig det du sier ja, at man må prøve setet! Duologic er i tillegg et av de setene som tar minst plass i bilen, men er et genialt og utrolig bra sete! Har det selv og er superfornøyd, anbefaler det til alle som vil høre ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...