Shabby Cheap Chic Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Hei, lurte på om det er noen her inne som har født i vann jeg. Har fått tilbud om dette og har lyst til å prøve dette, men har ikke hørt så mye om erfaringer fra andre. Eller om noen har tenkt å prøve ut å føde i vann vil svare meg.. Noen som har lyst til å svare meg?? Har bare 27 dager igjen til termin... Gleder meg..
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 Jeg fødte i vann forrige gang, og har bare godt å si om det! Det lindret smertene noe utrolig, og ikke ti ville hester ville fått meg opp fra bassenget mens det stod på som værst. Var litt usikker en stund før fødsel, leste artikler om dette med hygiene o.l. Men spurte jordmor, erfaren flott dame, og hun sa at barna som ble født under vann virket mer harmoniske etter fødselen, så da var jo valget enkelt. Denne gangen har jeg dessverre ikke mulighet for å føde i vann, har flyttet siden sist. Er veldig lei meg for det, men skal nok overleve denne gangen også. Lykke til!!!
;o)77 Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Hei! Jeg har også hatt lyst til å føde i vann, dersom muligheten er tilstede for det! Har en følelse av at det må være en god start for barnet. Men så kom jeg over en artikkel som tok opp fødsel i vann og der stod det noe om lungene og vann. når barnet fødes presses visstnok vannet i lungene ut og det vil automatisk trekke pusten akkurat i det det kommer ut. Dette kan visst medføre at det får nytt vann fra badekaret inn i lungene... Dette fikk meg til å tenke meg om en gang til... Men det er jo så fint å høre din erfaring Isadora! Så jeg har ikke lagt tanken fra meg! Får ta det som det kommer og lytte til kroppen!
Shabby Cheap Chic Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2007 Takk for fin tilbake melding, har hørt mye positivt om dette..
Gjest Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 Jeg har veldig lyst til å føde i vann, og håper jeg får mulighet til det denne gangen. Forrige gang måtte jeg opp av badekaret for å føde, og husker at jeg helst hadde villet være i vannet. Det var så utrolig avslappende og deilig. Men fødestuen hadde ikke fått fødekar da. Men det har de fått nå, og jeg har kjempelyst til å kapre det denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå