Gå til innhold

sy gaskluter (samme som 3. trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal bruke tøybleier og har ganske mange. Jeg har tenkt å sy gaskluter av noen av bleiene. Og så var det noen som sa at man kunne ha sikksakk i forskjellige farger for å skille mellom rompeklut og ansiktsklut feks. Men er det kanskje lurt å ha tre forskjellige farger? En til ansiktet, en til rompa og en til tissen? Får jente tror jeg, er jo ikke bra å bruke en bæsjeklut på tissen? Dessuten, hvor store ca burde klutene være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi tenkte i utgangspunktet litt som deg så vi har kluter i to farger. Men nå bruker vi dem om hverandre. Vi vasker bare ansikt en til to ganger om dagen (vi har ikke en gulper) og da gjør vi det med en helt ny klut før vi vrir den opp og bruker den til å vaske tissen. Dersom vi har kun vasket ansikt så bruker vi kluten på nytt, men har vi vasker bæsj så går den rett i maskina. Der blir de uansett rene så vi tenker ikke på farger lengere.

Klutene våre er vel ca. 10x15 cm. Store nok til at du synes de blir behagelige å vaske med er vel greit. Kjipt om klutene blir for små iallfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...