Gå til innhold

Så er sirkuset i gang igjen.... Dro jeg en dag for tidlig?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Det er lenge siden jeg har skrevet noe her nå. Har vært innom jevnlig og fulgt med på dere andre. Det er gøy å se at det er så mange gravide nå. Det gir håp.

Selv var jeg nede i går. Har ikke vært der siden oktober. Hadde planlagt pause til januar, men da forrige syklus ble 47 - førtisyv - dager (sukk), har jeg ikke kommet meg ned før nå.

Var hos legen torsdag 8. Noe var i gjære og det var en follikel på 12 mm. Tilbake hos legen på mandag. Follikel 15 mm. Onsdag hadde det stoppet opp litt, follikel kun 16 mm. Fredag flotte slimhinner, sekretet var på vei og follikel på 21 mm. Jeg dro til en venninne i Malmø og prøvde å ikke tenke for mye på eggløsning. Jeg hadde avklart med jobben min og var forberedt på å bli i Malmø til testen var positiv.

Fredag clear blue - negativ.

Lørdag formiddag - billig test - veldig nærme positiv. Lun en minimal nyansforskjell.

Lørdag kl 19.00 - billig test - så nærme positiv at jeg var skikkelig i tvil.

Lørdag kl 20.00, 23.30 søndag 08.00 - clear blue negativ.

Ringte Stork. De mente jeg burde komme samme dag. Testene kan i følge dem reagere forskjellige og det er vanskelig å si hva man skal stole på. Da hun så utviklingen i de billige testene som jeg hadde med, mendte hun det var rett tidspunkt. I og med at jeg var på dag 25, mente hun at eggløsningen skjer mye raskerer.

Alt så bra ut. det var så mye sekret at hun nesten ikke fikk det til. Måtte tørke bort flere ganger for å se livmoråpningen.

Søndag 23.30 - clear blue positiv.

Var jeg der en dag for tidlig???????????

Har noen av dere andre hatt lignende opplevelser med test?

Huff, det er både godt og vondt å være tilbake i ekstremt spennende prosjektet. Egentlig burde man bare skru av alt i 14 dager og se hva som skjer. Svaret kommer jo. Men, det er jo som vi vet ikke like lett gjort som sagt :o)

Fortsetter under...

Har vel egentlig ikke noe heeelt liknende opplevelser med tester. Eller har jo seks Storketurer på nakken da, men det er ikke mye annet jeg kan si enn: masse lykke til!!! Håper disse 14 dagene flyr avgårde nå da...

Hei.

Jeg har fått beskjed om at spermen kan leve i over 40 timer i livmoren. Så det er bedre å insemineres litt før eggløsning, enn litt etter.Dette fordi egget ikke er befrukningsdyktig i så mange timer. Så tror absolutt ikke du reiste fortidlig.

Vi krysser fingrene, lykke til.

40 timer. Hrm! det stemmer sikkert. Jeg vr nemlig litt forvirret over det de sa på Stork denne gangen. De sa og at jeg ikke burde vente til dagen etter da spermen lever øengre enn egget. Jeg hr hele tiden trodd at begge deler kun levde i 24 timer. Leste og om sekretet i dag. Hvis det er fint, hjelper det spermen å leve lengre...... Så var håpet oppe igjen :o)

1 dag har gått,13 igjen. Sukk :o)

Jeg tror at du dro på akkurat riktig dag jeg! For det første viste jo kroppen din alle mulige tegn på at den var klar. For det andre så lever sædcellene cirka 1 døgn selvom de har vært fryst ned. Og for det tredje så vil jeg fortelle deg at de 5 første gangene så brukte vi Clearblue og reiste når den ble positiv, og ble ikke gravide. 6. gangen brukte vi billigtest (strips) og ble gravide. Det betyr dermed at det kan godt hende at for noen av oss viser billigtester mer riktig tidspunkt for eggløsning enn Clearblue. Uansett så håper jeg du har klart det denne gangen, ønsker deg masse lykke til og lover å krysse armer og ben for deg!

Takk, takk og takk :o)

Det med CB er rart. Da jeg ble gravid første gangen brukte jeg billig test. Andre gang brukte jeg og det, men manglet sekretet. 3. gang brukte jeg CB. Den var positiv sent på kvelden og morgenen etter så vi på ultralyd at egget var borte. Det kan virke som at den reagerer litt sent :o) Du har jo og snakket om at du følte at du dro for sent, gjorde du ikke? Har ikke du og hatt litt lange sykluser? Det kan jo da stemme det de sa på Stork at eggløsingen skjer raskere. CB er kanskje best for de med "normale" sykluser. Vel, spennende er det i hvert fall :o)

Neste gang har legen min lovet meg pergo og eggløsningssprøyte. de på Stork mente jeg kun trengte det siste.

Er alt bra med deg da? Jeg ble så glad da det endelig ble din tur.

Annonse

Takk, takk :o)

Eggløsningsekret ligner på eggehvite. Det er gjerne klart og kan trekkes 3-10 cm. Det produseres kun rundt eggløsning.

Sender med adressen til en fin side med mye informasjon.

http://www.pernille.info/utflod.htm

Hei småtten69!

Ja, det går veldig fint med meg, er stort sett i bedre form enn vi hadde våget å drømme om, veldig lite plager. Humøret er stort sett strålende og livet smiler til oss! Håper det fortsetter å gå så fint framover også!

Venter spent på å høre hvordan det går med deg denne gangen! Tvi tvi!

Jeg har så langt kun brukt CB. Syklusen min har etterhvert blitt litt lengre enn 'normale 28 dager', men stort sett stabil. Jeg kjenner nesten alltid når EL er underveis eller skjer. Mye sekret også. Likevel, kanskje teste med andre tester også. Ja, for hva hvis EL faktisk er 1 dag tidligere enn antatt... hmm. Fordi jeg også har lurt på om jeg kanskje er 1 dag for sent hos Stork, utifra hvordan jeg kjenner signalene fra kroppen min. Venter på 3 Stork forsøk nå. Jeg har tidligere vært gravid på den naturlige måten. Det klaffet trolig den dagen eller dagene før EL. Men som vi vet, fersk sperm lever lenger enn Stork sperm.

Annonse

Hei lindynatt.

Ferske sædceller lever i opptil 5 døgn, dermed vil man kunne bli gravid på naturmåten selv om man har sex flere dager før eggløsning. Det det her er snakk om derimot, er ved inseminering i Danmark. Der har sædcellene vært nedfrosne og har dermed kortere levetid, ca 1 døgn (eller opptil 40 timer så jeg det ble nevnt her, mulig det stemmer). Det kan dermed klaffe fint dersom man blir inseminert dagen før eggløsning eller samme dag som eggløsningen kommer (to dager før vil nok være for tidlig). Egget lever et døgn etter det er blitt sluppet, det skulle dermed være mulig å bli gravid selv om eggløsningen har vært, dersom det ikke er over 1 døgn siden vel og merke.

Er så spent på hvordan det går med deg, er vel snart tid for testing nå. Tvi tvi!

Jeg er i uke 10 nå og har ikke vært på noen ultralyd ennå, men skal det på mandag. Ikke for at det er noe galt, men jeg nevnte at det hadde vært en liten blødning og vi fikk tilbud om ultralyd med en gang. Tar jo gjerne i mot, blir sikkert fint å virkelig få sett at det er en liten skapning der inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...