Gå til innhold

April: Bør jeg holde ord?

Anbefalte innlegg

Lille er i beste 3 års trass.....og jeg har beynt å forhandle litt med han. Det fungerer stort sett greit. Jeg har ved et par annledninger lovet han bolle hvis han er flink å går selv fra garasjen og inn ( jmf tidliger innlegg.....100m å gå...tungt å bære snart 2 åring....maktkamp...). Da har han gått så lyding og fint uten tull inn. MEN når han kommer inn ser han noen leker eller papppa eller noe annet....og han glemmer hele bolla...... Bør jeg da holde ord og gi han bolle? Eller håpe at hele bolla er glemt for godt og være glad for å spare han for den og beholde apetitten til middagen (han får vanligvis ikke boller i uken)? Hva mener dere er riktig? Vil jo liksom være en mor som holder hva jeg lover, men.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8293968-april-b%C3%B8r-jeg-holde-ord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, intr dilemma!!

Jeg tror jeg hadde blåst i hele bollen dersom han selv ikke husket på den - hvis han er glad nok for å få leke i fred med lekene sine så vil jeg kalle det belønning nok :o) For da har han jo allerede glemt den, ikke sant, og vil kanskje oppfatte bollen som "ut av det blå" hvis han selv har glemt at han fikk den for å gå fint fra bilen for 5 minutter siden. Hvis han derimot kommer og spør etter bollen etter dere har kommet inn (og løftet har blitt gitt ute) så hadde jeg gitt ham - da holder du jo ord. Eller hvis han står og venter på den liksom.

Jeg hadde ikke gitt han bollen. Har han glemt den og begynner å leke så la han leke.

Jeg gjör slik selv noen ganger. Som om hun vill ha is etter maten om vi spiser ute. så sier jeg vi bestiller mat först så tar vi isen etterpå, og rett som det er etterpå har hun glemt hele isen og vi kan fint reise hjem uten.

jeg ville ABSOLUTT holdt ord.. har du sagt han skal få så bør han få mener jeg;)

kan jo hende han kommer på det etterhvert og da vet han at han ikke fikk det du lovet!! men hvis ikke syns jeg uansett det er viktig å holde det man lover..ellers bør man ikke love slike ting... barn glemmer for og føler det blir litt å lure dem på en måte..

syns egentlig det er litt dumt å love at han skal få bolle, spesielt hvis du egentlig ikke vil han skal få det.. syns ikke man skal få premie for å gå fra garasjen og inn.. det er bare noe man MÅ gjøre.. hva med å heller skryte ekstra av han hvor flink han er til å gå?? eller friste med noe annet som er inne? noe han liker å leke med feks??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...