Gå til innhold

Jeg føler støtt at vi "faker" graviditeten.....

ano`num *17.03.10*

Anbefalte innlegg

Som om vi lurer folk.

Satt i middag og går og ble gratulert. Følte at jeg lurte dem. At jeg ikke var gravid, bare ville late som. Sole meg i glansen og den gode følelsen på en måte.

Så fikk jeg besøk av en monter i dag. Uten avtale.

Men han ville heller komme igjen i morgen. "Det passer bra, for jeg trenger hjelp til å rydde bort da jeg er gravid"

Følte at jeg prøvde å lure meg unna....

Måtte bare dele det...

Fortsetter under...

Hei!

Skjønner ikke helt hva du mener jeg. Du ER jo gravid!!! Da må det jo være lov å bli gratulert å kjenne på den gode følelsen. En må jo være positiv. En kan jo ikke gå rundt å tro at det skal gå galt. Selv om det er mye lettere å være negativ enn postiv etter alle nedturene.

Så holdt trua på at dette skal gå bra anonum!!! Og sol deg i glansen av at du er gravid!!! :))

Klemmer fra

Hei anonum,

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver.

Det er en pussig irrasjonell følelse som antagelig må komme av at man ikke helt tør å tro at det endelig skal gå bra.

Jeg har også følt det slik når jeg har kjøpt mammaklær og vært i barnebutikker mm., som om jeg egentlig ikke har noe der å gjøre og bare utgir meg for å være gravid - tullete!

Nå er jeg i uke 21 og ser endelig gravid ut, så følelsen er iferd meg å gi seg nå, men jeg kan faktisk fortsatt kjenne snevet av den av og til.

Følelsene dine til tross: Du _er_ gravid, og etterhvert kommer følelsen du har til å gi seg. Kos deg og lykke til videre!

Jeg tror det har noe med at vi har gått så lenge og drømt og håpet og ønsket at dette ville skje....At når det skjer, så er det så uvirkelig at man nesten ikke klarer å tro det selv!! Man klarer liksom ikke la det synke ordentlig inn - og når man endelig sitter med det etterlengtede krysset i hånda, så har man vanskeligheter med å tro det er sant....

Sånn har iallefall jeg følt det! Det er virkelig en drøm som går i oppfyllelse.......

Prøv å la det synke inn....du skal ta vare på deg selv fordi du har en spire i magen din!! :o)

Annonse

Hehe, kjenner meg litt igjen - følte nesten at jeg snek meg inn i gravideklæravdelingene når jeg var sånn 3-4 mnd på vei og trengte bukser som var litt videre i livet. Mens alle andre gikk og struttet med svære mager.

Men nå er det tydelig på meg også (uke 26) og kjenner at det sparker, så da har jeg til og med gått ver fra å si "hvis" til å si "når" vi får barn...

Mye bedre å tenke positivt ja, enn å tro det går galt, som en over her skriver - men ikke alltid så lett :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...