Gå til innhold

Har akkurat fått beskjed om SA, når kan vi prøve igjen?

Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkurat fått beskjed om at jeg har vært igjennom en SA, noe som ikke var noe artig i det hele tatt.

Ble veldig lei meg når jeg var på UL og fikk bskjed om dette, så fikk ikke spurt så mye om ting jeg lurte på, og fikk heller ingen informasjon utenom at jeg skal på ny kontroll neste uke.

Har aldri vært igjennom noe av dette her før, og lurer egentlig på når vi kan prøve og bli gravide igjen, og om det da er større sjans for at jg kan abortere igjen?

Håper på noen svar, så jeg får vite litt mer, har hørt så mye forskjellig, om at du kan prøve igjn med en gang, eller at man må vente i 1 mnd.

Har lyst til og bli gravid igjen med en gang, for det var en veldig deilig følelse.

Men vil ikke bli det for en hver pris.

Fortsetter under...

Hei, L.N.B

Først og fremst, vi er mange her som har opplevd det samme, og føler med deg!!

Les innleggene under "Nettopp hatt en SA/MA og er i 1pp????", så ser du at det er forskjellige meninger/oppfatninger. Jeg tror at er du fysisk og psykisk i god form, så er det ingenting i veien for at du kan prøve igjen så snart du ikke blør lenger. Kroppen blir uansett ikke gravid om den ikke er klar for det. Statistikken for om det da er større sjanse for at det går dårlig igjen vet jeg ingeting om, men har opptil flere ganger hørt at grunnen til at mange anbefaler å vente en periode er mest for å lettere kunne sette en termindato. Mange gynekologer og jordmødre sier at det ikke er medisinske grunner til å vente.

Lykke til!

Jeg var gjennom en utskrapning igår

(var 20 uker på vei), og snakket masse med jordmor idag. Hun anbefalte at man ventet til man hadde hatt en menstruasjon før man prøvde igjen. De sier jo at sjansene for å bli gravid etter en abort er ganske store, men har ikke hørt noe om at abortrisikoen blir høyere. Så det går nok sikkert bra skal du se :)

Krysser fingrene og ønsker deg masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...