Gå til innhold

Ammer dere fortsatt?


kosemoms♥med ny spire

Anbefalte innlegg

Her er det fult stopp! For litt over en uke siden bare ville han ikke mere, hylskreik når jeg prøvde å legge han til! Og etter hvert bare så han dumt på meg når jeg prøvde å tilby han puppen:-P

 

Flere som har puppenektere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en "fast føde" nekter, jeg... ;o)

Men som jeg skrev i den andre tråden til deg så tror jeg at det skyldes at han er syk akkurat nå. Han var ganske godt i gang med grøt og fruktmos, så jeg satser på at han er tilbake der om noen dager, bare formen tar seg opp! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tider er han det her også, men ammer 5-6 ganger i døgnet. Av og til mer. Hender han bare ligger å snakker til puppen... Skikkelig komisk:) a ba ba ba...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsmelk er fortsatt hovedføden til Ørjan - han trives med det og jeg trives med det :o) Vi begynte så smått med grøt nyttårsaften, og vi er fortsatt ikke oppe i fulle porsjoner. Men han får 2 halve porsjoner daglig, pluss ca 3 ss fruktmos og 3 ss middag - 4 måltider fast føde daglig :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ammes det mye. Er nå oppe i 5 skjeer grøtpulver med mye svisker i, spiser også litt frukt men er ellers veldig skeptisk til fast føde så langt. Synes det er koselig fortsatt å amme da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa har mistet litt interessen for pupp på dagtid, men kommer litt ann på humøret hennes. Av og til får vi lurt inn 3 måltider i løpet av en dag, noen ganger bare 1 og en sjelden gang ingen. Spiser 1-2 ganger i løpet av natten da, pluss et måltid med en gang hun våkner om morgenen. Spiser to måltider med grøt, litt middag (er ikke så glad i det ennå), samt endel frukt. Skal begynne med brød snart hadde jeg tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ammming som er tingen, har fått fullstendig grøtnekt, han kniper munnen sammen og snur seg vekk. Gode forslag?

Liker dessertglass som mellommåltid, men grøt er for tiden uaktuelt, men jeg må jo bare fortsette å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full puppenekt når hun var 5,5 måneder. Nekta plent å ta puppen og kastet seg over flaska. Spiser godt med fast føde (3 måltider nå) og drikker mme..

 

Helena:) Prøvd brødskive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nesten fullamming enda, hun er ikke så veldig glad i fast føde enda. Så ammer en gang i timen på dagen, og 5-6 ganger om natta ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriking på dagtid her og, men gir et måltid pr dag enda. Det første på morningen ta hun...så det minker på melken ja, får aldri spreng lenger nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jepp ammer endo, vesla vil ikkje ha nåke anna melk. fast føde får ho 4 ganger til dagen og pupp 5 ganger.. kosli å amme, men nå prøver eg å få i ho morsmelkerstatning sånn at eg kan prøva å slutta med pupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men mest på natta. Sukk. Per spiser 2-3 måltider om dagen med grøt, vil helst ikke ha noe annet + litt fruktmos, også går det i pupp til frokost, noen ganger til lunsj og før han legger seg.

 

Liker godt å amme, men puppene blir i utakt pga all nattspising...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe amming mer her nei. Han har mer eller mindre trappet ned selv de siste 2 mnd. Ammet bare 1 gang om natten en god stund, men nå er det slutt også. Får 4 faste måltider om dagen + litt mme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har kastet seg over flaska han her også:-) så melk får han jo fortsatt! Prøvd med brødskive ja, kjempe små fuglebiter, men han bare vrenger annsiktet og spytter det ut igjen! er sånn med alt som har biter i seg:-P Men prøver stadig vekk på nytt, kanskje han tar det snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe amming her i huset nei :) Sluttet akkurat på 6 mnds dagen vi, da hadde han trappet ned en stund selv! Føler meg mye friere til å gjøre ting nå, og så har pappaen kommet mye nærmere lillegutt :)

Går så mye bedre med soving på natten etter at vi sluttet, både jeg og lillegutt sover hele natten nå - trodde aldri jeg skulle få sove leenge før han ble et par år jeg,, hehe

Han får 3 måltider og litt mme innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer enda, 3 - 4 ganger på dagtid og det samme på natten ( har mistet tellingen på natten egentlig, må få vendt han av med natt spisingen...)

 

Ellers spiser han nå endelig grøt, til frokost og kvelds, brød til lunsj, og banan til mellom måltid / eller eple. Får også noen t-skjeer med yoghurt når jeg har det i huset. Har forsøkt med middag på glass, men har foreløpig ikke fiunnet noen som har falt i smak.

 

Har forsøkt å få han til å drikke vann, men han synes fortsatt det er litt rart....

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...