Gå til innhold

Ammer dere fortsatt?

kosemoms♥med ny spire

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en "fast føde" nekter, jeg... ;o)

Men som jeg skrev i den andre tråden til deg så tror jeg at det skyldes at han er syk akkurat nå. Han var ganske godt i gang med grøt og fruktmos, så jeg satser på at han er tilbake der om noen dager, bare formen tar seg opp! :o)

Annonse

Morsmelk er fortsatt hovedføden til Ørjan - han trives med det og jeg trives med det :o) Vi begynte så smått med grøt nyttårsaften, og vi er fortsatt ikke oppe i fulle porsjoner. Men han får 2 halve porsjoner daglig, pluss ca 3 ss fruktmos og 3 ss middag - 4 måltider fast føde daglig :o)

Snuppa har mistet litt interessen for pupp på dagtid, men kommer litt ann på humøret hennes. Av og til får vi lurt inn 3 måltider i løpet av en dag, noen ganger bare 1 og en sjelden gang ingen. Spiser 1-2 ganger i løpet av natten da, pluss et måltid med en gang hun våkner om morgenen. Spiser to måltider med grøt, litt middag (er ikke så glad i det ennå), samt endel frukt. Skal begynne med brød snart hadde jeg tenkt.

Annonse

Ja, men mest på natta. Sukk. Per spiser 2-3 måltider om dagen med grøt, vil helst ikke ha noe annet + litt fruktmos, også går det i pupp til frokost, noen ganger til lunsj og før han legger seg.

Liker godt å amme, men puppene blir i utakt pga all nattspising...

Han har kastet seg over flaska han her også:-) så melk får han jo fortsatt! Prøvd med brødskive ja, kjempe små fuglebiter, men han bare vrenger annsiktet og spytter det ut igjen! er sånn med alt som har biter i seg:-P Men prøver stadig vekk på nytt, kanskje han tar det snart!

Ikke noe amming her i huset nei :) Sluttet akkurat på 6 mnds dagen vi, da hadde han trappet ned en stund selv! Føler meg mye friere til å gjøre ting nå, og så har pappaen kommet mye nærmere lillegutt :)

Går så mye bedre med soving på natten etter at vi sluttet, både jeg og lillegutt sover hele natten nå - trodde aldri jeg skulle få sove leenge før han ble et par år jeg,, hehe

Han får 3 måltider og litt mme innimellom.

Jeg ammer enda, 3 - 4 ganger på dagtid og det samme på natten ( har mistet tellingen på natten egentlig, må få vendt han av med natt spisingen...)

Ellers spiser han nå endelig grøt, til frokost og kvelds, brød til lunsj, og banan til mellom måltid / eller eple. Får også noen t-skjeer med yoghurt når jeg har det i huset. Har forsøkt med middag på glass, men har foreløpig ikke fiunnet noen som har falt i smak.

Har forsøkt å få han til å drikke vann, men han synes fortsatt det er litt rart....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...