Gå til innhold

Har jeg hatt eggløsning?? Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er hadde en ex.u. operasjon for ca. 3 uker siden, men "mensblødning" dagen derpå. Denne blødningen varte i en uke. Fikk "klarsignal" fra legen om at det var greit å begynne prøvingen umiddelbart etter at jeg hadde sluttet å blø, og jeg er IKKE en tålmodig sjel, så jeg overtalte mannen min til å prøve igjen. Vi har hatt sex med jevnlige mellomrom siden dette.

Så til spørsmålet mitt: Jeg begynte å teste rundt dag 10 etter første blødningdag med billigtester. De føste dagene jeg testet, fikk jeg to streker, men teststreken var IKKE sterkere enn kontrollstreken. Den var litt lysere. Tolket dette som negative tester. De påfølgende dagene ble teststrekene bare lysere og lysere, og nå 3 uker etterpå TR, får jeg BARE opp en kontrollstrek. Betyr dette at jeg har hatt eggløsning rett før dag 10, men at jeg testet for sent?

Hvis det skulle vise seg at jeg er gravid (selv om det er meget usannsynlig), skal da eggløsningstestene være dønn negative rundt dag 23? Hvis jeg skal kunne bruke EL-testene som gravitest, må jeg da vente til etter IKM???

Blir VELDIG glad hvis noen gidder å svare på dette lange innlegget :-)

Fortsetter under...

Ja. Tanken har slått meg. Jeg testet neg. på gravitest to uker etter operasjonen, men positivt en uker etter, så det kan jo være det som har slått ut... Når en håper veldig, så tolker en jo alt i beste retning :-)

Da kan det jo i verste fall være at jeg ikke har hatt eggløsing ennå. Uff.

Takk for svar :-)

Hei! Jeg begynte å teste for el i forrige pp. Jeg begynte ikke før den dagen jeg antakelig hadde el (fikk ikke testene før da) og fikk en ganske sterk strek (men svakere enn kontrollsterken). Dagene etter ble strekene svakere og svakere, før de forsvant helt. Rett før mensen kom det igjen svake streker (ja, jeg testa mye). Denne pp'en begynte jeg å teste rundt dag 6, og fikk i begynnelsen ganske sterke sterker, som så ble svakere og svakere og forvant helt til rundt dag 12 da de svake strekene kom tilbake og ble strekere og sterkere til de blei positive på dag 15 (Og det passa altfor dårlig - gubben var borte og vi fikk ikke kost oss i det hele tatt!!!!). Det her blei et innvikla innlegg, men poenget mitt er at det virker som testene blir nesten positive før og etter mensen (kan det være noen hormoner som ligner?)

Jasså! Dette lurer jeg også på!

Tok en test bare for moroskyld på dag 12 (tror jeg) - selv om jeg trodde det var kjepelenge til el -siden jeg hadde en sykluser på 52 dager sist! Var ikke noe strek, tok en til to dager etter - ganske sterk - nesten like sterk som kontrollstreken. , dagen etter var den svakere, og er bvlitt bare svakere og svakere. Jeg var overbevist om atdette var el jeg da, men nå går det altså an at den blir svakere og sterkere flere ganger... Flere som har erfaring??

Annonse

HVa mener du med ganske sterke strekr da Mina? Nesten like sterk som kontrollstreken? (det er vanskelig å beskrive med ord men...) Det var noen her inne som skrev at man kunne ha nesten like sterk og helt sterke/sterkere (altså el) på samme dag...

Hei Tjyms! Med ganske sterke streker mener jeg nesten like sterk som kontrollstreken. Jeg tror jeg testa litt for seint første gangen jeg testa, slik at testen antakelig ville vært positiv dagen før. Men det jeg synes er rart, er at det strekene blir sterkere igjen i perioden rundt mensen (har ikke testa under mensen), som jo lengst unna el.

Hei Mina!

Dette har jeg også vært borti!

Like etter EL var EL testen nesten helt positiv i flere dager, men jeg har syklus på 32 dager og visste at jeg umulig kunne ha EL!

Og dessuten pleier jeg å kjenne veldig godt på kroppen både med smerter og slim når EL er på tur, men det hadde jeg ingenting av!

Fortsatte og teste hele syklusen og testene ble negativ helt til EL nærmet seg , da ble dei positive igjen, og smertene og slimet var på plass så jeg vet at jeg hadde EL til rett tid!

Så det må nok være noen hormoner som er nokså likt EL hormonet som er like etter mensen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...