Gå til innhold

Er alle kvalme under svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei... nei alle er ikke kvalme under svangerskapet. med første så var jeg ikke kvalm em dag. Nå når jeg venter ner to så har jeg vært kvalm fra dag 1. Er kvalm 24 t i døgnet og det er skikkelig ubehagelig.

Er nå i uke tolv og merker ingen bedring. Så hvor lenge det varer er nok veldig forskjellig..

Har lest en plass at ca.70% av alle gravide opplever en eller annen gang i svangerskapet å være kvalm. Noen har kvalmen nå og da i korte øyeblikk, mens andre kan være kvalm døgnet rundt hele svangerskapet..

Så er du ikke kvalm så nyt det!

Hei,

Jeg har vært plaget med oppkast og noe kvalme siden uke 6 er nå 11+6.

Men føler at det er på bedringensvei. De siste dagene har jeg kun kastet opp dersom jeg blir sulten.

Så det er veldig individuelt...

Hei

eg e bank i bordet ikkje plaget av kvalme..

dette e andre svangerskapet og eg har ikkje vert kvalm noen av gangene..

d e klart eg kan bli forbigående kvalm, d e som oftest når eg e sulten eller trøtt.dette går som oftest kjempe fort over.

Annonse

Jeg er heldigvis lite kvalm!

Én gang ble jeg fryktelig kvalm da jeg sto i dusjen, måtte holde meg i veggen og stå heeelt i ro. En kveld etter en caffe latte var jeg kvalm over en time. Ellers kan jeg bli litt små-kvalm hvis jeg er sulten, eller hvis jeg plutselig beveger meg etter å ha sittet lenge i ro ("hopper opp fra stolen"). Men jeg skjønner at jeg er veldig heldig i forhold til mange andre.

I mitt første svangerskap var jeg kvalm fra uke 7 og til uke 20 sånn ca. Var kvalm døgnet rundt og greide ikke gjøre noenting. Denne gangen har jeg vært kvalm fra uke 6, det har gått veldig opp og ned, men de siste dagene har det bare gått ned og nå greier jeg ikke og spise noe særlig lenger:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...