Gå til innhold

Planlagt keisersnitt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor har du hørt det? Om stopping av fødsel mener jeg? Har fått beskjed av overlege at jeg ikke får ks et sekund før 7 dager før, og kommer jeg inn før den tid, MÅ jeg føde, for da er jeg 'igang'. Siden begge barna jeg har fra før ble født to uker for tidlig, kan jeg ikke si at jeg føler meg så voldsomt trygg på at jeg faktisk får ks!!! Nå hører det med til historien at denne overlegen var et skikkelig MEHE!!!!

Annonse

Jeg har fått planlagt ks 8 dager før termin. Jeg spurte hva som skjer hvis fødsel starter før dato, må jeg da føde vaginalt. Nei sa legen, det kan du bestemme selv. Og dette er notert i journalen min.

Men jeg vet at vanlig praksis på sus er at dersom man kommer i fødsel før planlagt ks så ønsker legen at man prøver vaginalt. Kommer vel ann på hvert tilfelle (hva som ligger bak ønsket om ks). Har inntrykk av at praksisen varierer veldig fra sykehus til sykehus.

Du kan jo ringe sykehuset og spør, snakke med den legen som innvilga ks.

Lykke til.

ok, takk. Overlegen jeg snakket ville absolutt ikke gi meg ks i utgangspunktet, men hadde ikke mye valg da psykriatrisk sykepleier, fastlegen og jordmoren min 'teamet' opp rundt henne. Hun prøver nok bare å lure meg til vanlig fødsel. Tingen er bare den at jeg faktisk har født vanlig 2 ganger, og er ikke så lettlurt som hun håper

Tror det er vanlig med ca 7-14 dager før termin, ja.

Selv fikk jeg velge dato!!!

Overlegen var vel litt "lei" av meg og det hardkjøret jeg hadde før mitt 1. KS, så da datoen for det andre skulle settes sa han bare "du bestemmer"! Jeg ville først ikke, men han var sta... "Sett en dato, og begrunn det, så skal jeg godkjenne det eller ikke", sa han!

Så - med (100% sikker) EL-termin 4. mai, og for ikke å velge en travel mandag eller en underbemannet helg, så valgte jeg tirsdag 25. april.

"Vel - det var LITT senere enn jeg ville satt", sa han (siktet sikkert til SIN UL-termin som var 1. mai...), men 25. april skal du få!

Hehehe... sånn kan det også gå!!!

jeg fikk begge mine før tiden, en 9 dager og den andre 6 dager. Nå når det ble planlagt keisersnitt så mente det det var tryggest å legge dagen til 13 dager før slik at jeg ikke skulle ha så stor sjanse for å gå i fødsel.

Men selvfølgelig, om jeg kom inn før så var det ikke noe problem å snu en begynnende fødsel til et keisersnitt var det jeg fikk beskjed om så her er det ulike leger og meninger ute å går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...