Gå til innhold

Mai: Amming og jobb


sischje

Anbefalte innlegg

Hei! Skal snart begynne å jobbe igjen, og lurer litt på hvordan vi skal gjøre det med ammingen da. Pappan skal være hjemme i 5 uker. Nå ammer jeg morra, middag og kveld, og jobber turnus! Noen som har noen gode råd. Gutten min vil absolutt ikke ha mme, men han tar flaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta med deg pumpe på jobben. Du har faktisk rett på ammepauser så lenge du ammer. Tror det er et par timer dagen man "har rett på" hvis jeg husker riktig... men det kan du jo bare sjekke opp. Jeg gjorde det en stund og det fungerte helt fint. Hadde kjøleskap på jobben som jeg satte melken i etter at jeg hadde pumpet, og så hadde jeg med kjølebag til veien hjem (fordi jeg bruker lang tid hjem fra jobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

du har og rett på å gå hjem en time før pga amming. men jeg jobber også turnus, begynte akkurat i halv aften natt turnus. jeg jobber på nyfødtintensiv, så jeg bare låner elektrisk pumpe på jobb;) tipper du heller ikke ønsker å gå hjem litt før dersom du jobber turnus- er vel rapporter og slikt da...? men da kan du jo evt pumpe deg på jobb, og gi den melka fra flaske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg begynte å jobbe da tulla var 8 mnd og de første dagene tok eg med pumpe på jobb. Men så fant eg ut at det gikk greit å ikkje pumpe seg, eg fikk bare litt melkespreng den dagen eg jobbet lengst. Men nå skal det sies at eg bare jobber 3 dager i uken.. Det kan være at eg har mindre melk nå enn før eg begynte å jobbe, men det er fortsatt mer enn nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...