Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Han bryr seg jo ikke litt en gang om babyen i magen. Sa her en dag at babyen sparka og at jeg kjente det utenfor magen. Han såg så vidt på meg før han såg videre på tv. Trodde liksom det var noe stort jeg da men...!!! Sånn er han hele tiden. Gidder ikke bry seg om en dritt! Han ville jo ha baby han også!
Nina-med passasjer Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 arg!!!!dust han er da..... kan jo hende han syntes det er koselig,men syntes det er litt skummelt og bli pappa??!!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Dette er nr 2 så det kan ikke være det heller. Irriterer meg grønn over han!! Sist gang jeg var gravid synstest han jeg maste så masse om gravidting. Da bare fortalte jeg han hvor stor han var nå og sånne ting når jeg satt å las gravid-bladet... Så denne gangen sier jeg ingenting om sånne ting...
Anquor Skrevet 19. februar 2007 #4 Skrevet 19. februar 2007 smaboeren min virker også veldig uintrisert, men nå plutselig så stryker han mer på magen min og legger hånda bort på når vi sitter i sofaen rekner med at det kommer mer etter hvert? begynner å nerme seg UL også nå, og før virket det totalt uintresangt, men nå sier han at han gleder seg han også.... men jeg får fortsatt domme blikk når jeg snakker med den lille i magen men jeg vet hvor irriterende og nesten litt sårende det kan vere at mannen ikke bryr seg, for det er jo hans baby også, men jeg tror ikke de helt klarer å forholde seg til barnet på samme måte som vi som berer på den.....men rekner med at når magen vokser og enn får se den på UL og sparkene blir kraftigere og oftere så kanskje det går mer opp for dem at det faktisk er babyen deres som er inni der...... vi får bare håpe og gi dem tid!
Nina-med passasjer Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 ja får håpe det hjelper.vet at det er sårende at mannen er sånn.min var veldig uitressert før,men nå var ikke vår planlagt da,sa kan jo hende det var derfor,nå er han kjempe søt mot meg:)
oktoberjentene;) Skrevet 19. februar 2007 #6 Skrevet 19. februar 2007 uff, så trist for deg da.... får håpe det endrer seg litt mer utover, når det nærmer seg mer ankomsten til den lille.. kanskje han skjønner at det snart skjer noe da?.... mulig han bare ikke helt forstår alt som skjer... hum.. ikke lett med disse mennene noen ganger... men skjønner at du syntes det er leit..... vil jo gjerne dele gledene med han....
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 Tror mange har det som deg! Men trenger ikke bety at han ikke bryr seg. Venter nr. 2 jeg nå, har vært gjennom det samme før, og hadde derfor ingen forventninger. Det viktige er at han var fantastisk under fødselen, og etter at nurket kom ut. Denne gangen sa han klart ifra at han ikke klarer å forholde seg til babyen før den kommer ut. Noe jeg bare må respektere, selv om jeg selvsagt skulle ønske at han engasjerte seg mye mer!!! Han var med på første kontroll, og UL, og han kjenner på magen når jeg oppfordrer til det, og svarer når jeg snakker om baby ting. Han er veldig engasjert når det gjelder navn, men det er jo hele tiden jeg som må ta initiativet til å snakke om det. Sånn er det bare...Gleder meg over alt det positive, og prøver å la væøre å drømme om hvordan det kunne ha vært! Lykke til!
Linda med babymagen =) Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Blir også irritert på samboern min, han virker også litt likegyldig til hele greia liksom!! Han sier han skal være med på alle kontrollene men da vi var første gang hos JM og fikk høre hjertelyden var det bare "jaja, det var nå bare litt dunking da"......hva skal han å gjøre på kontrollene da??? Hadde på en måte forventa meg litt mere entusiasme og glede over det som bor i magen min, men neida.....ikke fra min samboe iallefall!!!=(
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #9 Skrevet 19. februar 2007 Får gi han litt mer tid da... Kanskje han bryr seg mer når magen er større og sparkene kommer oftere... Håper jeg! Ellers klikker jeg på han!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #10 Skrevet 19. februar 2007 Sånn var min samboer de første mnd også. Jeg forsøkte å ikke overøse ham med kommentarer om graviditeten hele tiden. Skjønte jo at det hele nok virket litt fjernt for ham. Jeg kjøpte den der hakkespettboka til ham. Og forventet egentlig ikke at han skulle lese så mye i den. Men nå har han lest den tre ganger alt, og han kommer også med kommentarer om graviditet, fødsel og baby. Synes det er utrolig koselig. Han har fått lære litt på egne premisser og fra en bok som er litt mer interressant enn de bøkene jeg leser. Han sier også at han skulle ønske den var i lommeformat slik at han kunne ha den i lomma å bruke som oppslagsverk når babyen er født. Jeg har heller ikke forsøkt å få ham til å kjenne på magen eller noe. Men her en kveld vi hadde lagt oss, sa jeg at det sparket noe veldig. Da la han hånda på magen, og ble kjempeivrig da han kjente spark utenfra. Hadde ikke trodd han skulle bli sånn. Men tror den boka har mye av æren. Slik at han fikk noe å forholde seg til fra en manns ståsted. Nå ser jo jeg at du sier det er nr 2, så det er jo ikke sikkert at en sånn bok er noe for din samboer da.
snurrebolla Skrevet 19. februar 2007 #11 Skrevet 19. februar 2007 Selv har jeg en samboer som bryr seg mye og er veldig opptatt av magen. Det synes jeg er kjempekoselig!! Kan tenke meg at det er trist hvis han ikke bryr seg, men gutta har nok ikke det samme forhold til baby'n så tidlig som oss jentene som faktisk har det lille nurket inne i magen. Får håpe han bryr seg mer etterhvert som magen vokser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå