Gå til innhold

Symptomer veldig tidlig i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Jeg er bare 4+5 og har hatt mye "menssmerter" som kommer og går siden dagen før ikm.. Når jeg har mensen så har jeg vanligvis bare én dag der jeg plages eller har vondt, jeg blir sliten/trøtt, støl i korsryggen og har verking/murring i livmor-området. Ikke akkurat supervondt, men ubehagelig nok til at jeg har pleid å ty til et par ibux... Og nå har jeg det sånn HVER dag! (tar ikke ibux altså!)

Noen andre med tilsvarende erfaringer? Eller noen som har andre symptomer?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har termin 28 okt.

Formen er fin, ingen kvalme, men jeg kjenner et press i magen, nesten som om jeg var veldig nervøs (!) også stikker det av og til i sidene. Er litt hard (tror jeg, hvis det ikke bare er inbillning!) nederst på magen. Boobsa er ikke særlig ømme, men det kommer kanskje. Ser ingen forskjell på de heller.

Flere her som merker at det er liv??

Jeg er har termin noen dagen før deg (26.) Jeg kjenner ikke så mye til det som skjer nede i magen. Men har et "sting" i korsryggen som har vært der fra dag 1. ellers har jeg også stikking i magen. Matlysten er ikke helt på topp heller, spesiellt ikke om morgenen:)

Kjenner meg igjen på flere av disse symptomene, men er litt tidlig å si for min del. Bare henger meg på da jeg har et spm om Ibux og ibumentin? Er dette noe man skal holde seg unna? Hørte et eller annet sted at man kun burde ta paracet? Noen som vet?

Legen min sa til meg at man skal holde seg unna, så langt man klarer. Om man skal ta noe, så skal man ta paracet...

Jeg har aldri hatt hodepine i mitt liv før nå, men nå som jeg ikke kan ta smertestillende.. !!

Jeg er 7+1 da, så det er kanskje ikke SÅ tidlig med symptomer. I have them all.

Et annet sted har jeg lest at det er bedre for fosteret å få i seg paracetamol enn å bli overopphetet av feber..

jeg er 7+3 uker. Og slik du beskriver det her var akkurat slik jeg hadde det. De har blitt mer og mer borte og legen min kalte det festesmerter, og forklarte det slik at livmora/koppen gjorde seg klar til å vokse. Men som alt annet er dette også ganske individuelt!! Men slapp av og ikke tenk på det, det går over etterhvert!! Men som skrevet før her, bedre å holde litt igjen i forhold til smertestillende, men ved feber lønner det seg å ta!! Lykke til!

Annonse

Takk for gode tilbakemeldinger! Jeg har nå litt mindre vondt i korsryggen, men smertene/murringen i livmorområdet kommer hver kveld. Har begynt å venne meg til det nå, og tar det som et hyggelig tegn på at det skjer noe inni der. Ellers er det jo lett å glemme at jeg i det hele tatt er gravid, for ellers er jo alt egentlig som før!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...