Gå til innhold

ja ja.. ikke min tur........

Anbefalte innlegg

det ble ikke min tur denne gangen nei..fikk tr igår.. en uke på overtid.. men men,, det blir vel en gang at den ikke kommer igjen da. så kanskje d blir baby dette året. hvis ikke så blir d forhåpentligvis til neste år igjen.. har jo 2 skjønne jenter fra før.. koser meg m dem..

Lykke til alle sammen..

Stor klem fra meg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8292009-ja-ja-ikke-min-tur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Turen din kommer igjen! Og som du sier - du har to skjønne jenter fra før :) jeg er førstegangsgravid og synes det både er skremmende og spennende... men du...kanskje du vet...som har fra før av : hvordan er det med jobb, permisjon, penger osv?

Håper du har det bra.

Klem fra oss.

hei hei.. ja min tur blir d igjen vettu.. grattis m graviditeten til deg:-)

om du jobber: så er d utregna permisjons penger etter hva du tjener..

Du må jobbe minst 6 av de siste 10 mnd for å få fødselspenger..blir regna tilbake fra den dagen du går ut i perm.som oftest 3 uker før termin.da ser dem på hvor langt tilbake du har jobba(gjelder også v sykemeld, jeg var sykemeldt i 6 mnd). tar du full perm, så er det 80%av det du har tjent du får. tar du 44uker el 42 uker(husker ikke helt) så får du 100% utbetaling..(du må bet,skatt av utbetalingene)...

men hvis du ikke jobber i d hele tatt så er d en engangs sum som du får like før termin eller no sånt..håper du ble litt klokere,jeg er ikke så god til å forklare sånt,, he he..

Når har du tremin da? Eldste jenta mi er født 4.oktober.02

Klem...

Folketrygden utbetaler bare permisjonspenger for det du har tjent som er opptil 6G (folketrygdens grunnbeløp), så det vil si at dersom du tjener over ca 380.000 så får du bare permisjonspenger for det du har tjent opp til 6G/380.000. Hvis du er heldig og har en super arbeidsgiver, så dekker de det som er over 6G. Hvis du har en arbeidsgiver som min, så går du med "tap" i permisjonstiden i forholdt til vanlig full lønn (også om du velger 10 mnd permisjon med 100% lønn).

Vet ikke om dette ble ekstremt rotete forklart, men det står nok mer om dette på folketrygdens hjemmeside.

hei linnje - tusen takk for det! :) og tusen takk for kjempe bra svar. har lest meg til en god del også men det er ikke alt som er like lett å få med seg :) det er lett å tenke på alt annet enn det praktiske :)

Jeg har fått foreløpig termin den 27.oktober. Oj, høres sprøtt ut!

Hvis du har lyst til å dele følelser du hadde når og rundt din første graviditet, så mottar jeg med takk :=)

Klem fra oss

Hei 30år&1.gangsgravid, tusen takk for flott svar!

Da får jeg håpe arbeidgiveren min er snill...men det tviler jeg forsåvidt på...det er jo usannsynlig kjedelig at man skal straffes med sånne ting når man skal oppleve det største i livet...

Lykke til med graviditeten! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...