Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 19. februar 2007 #1 Skrevet 19. februar 2007 Det er så liten aktivitet på navnesiden... Kan jeg spørre hva dere mener om navnet Snorre? Vi sliter veldig med å bli enig, og jeg får liksom ikke ro før vi har bestemt oss. Snakk om utålmodig sjel.
Fricke med ting i magen Skrevet 19. februar 2007 #2 Skrevet 19. februar 2007 jeg liker snorre utroli godt og kunne tenkt meg det navnet selv... dog, faren til ungen min liker det IKKE... hehe...
Granny Weatherwax Skrevet 19. februar 2007 #3 Skrevet 19. februar 2007 Jeg er ikke så begeistret for det, men det er kanskje fordi det er så uvanlig på disse trakter at jeg aldri har fått vent meg til det? Dessuten er jeg kanskje mer tradisjonell i smaken, sitter ihvertfall her med en mulig Åse i magen.
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. februar 2007 Så koselig å høre da!! Jeg venter liksom på en aha-opplevelse slik som med navnet til jenta forrige gang. Men jeg vil ikke ha samboers favoritter, og han vil ikke ha mine, så da må vi nøye oss met noe vi begge liker godt, men ikke er overbegeistret for. Men får jeg flere tilbakemeldinger som din kan det jo hende jeg kommer til å like navnet bedre og bedre:)
oktoberjentene;) Skrevet 19. februar 2007 #5 Skrevet 19. februar 2007 jeg syntes snorre er et godt norsk navn... tenker på ski, påske, og sol ;o) hadde sånn snorre drakt når jeg var liten ama.. hehe.. men et fint navn syns jeg...
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. februar 2007 Takk for svar! Er så koselig å få andres mening om noe som er sååå superviktig for meg akkurat nå For meg er Snorre ganske tradisjonelt da, du skulle hørt mine andre alternativer.. Men er vel ikke så mange som heter det.. JObbet i bhg i Oslo for mange år siden, og der var en herlig liten Snorre, er vel den eneste jeg har møtt tror jeg.. Assossiasjoner til norsk påskefjell er jo suverent!! Hva er Snorre drakt? En slags bunad/festdrakt?
Fricke med ting i magen Skrevet 19. februar 2007 #7 Skrevet 19. februar 2007 jeg vil gjerne høre dine andre alternativer=p
oktoberjentene;) Skrevet 19. februar 2007 #8 Skrevet 19. februar 2007 Snorre drakt var noe jeg hadde under OL, da var jeg 10 år og kjempe tøff.. heh.. det var en slags drakt ja.. sånn nickers med lange røde strømper, og ordentlig fin jakke med en passende hatt til... den var mørke blå... veldig fin faktisk ;o) det er rart hvordan man kan falle for et navn bare ved at den søt liten unge heter det... man må ha riktige asosiasjoner til navnet..... jeg hadde en kunde en gang i butikken jeg jobbet i, ei jente på 13-14 år.. hun kom ofte og var så søt og hyggelig.. spurte meg alltid om hjelp.. fikk tak i navnet hennes, som var litt spesielt, Adele het hun, etter det så har jeg likt navnet veldig godt og kunne ha brukt det på min egen unge... men nå får jeg også gutt da, så det blir nok ikke Adele denne gangen.. hehe....
♥ivf m/prins♥ Skrevet 19. februar 2007 #9 Skrevet 19. februar 2007 Snorre er et utorlig fint navn! :-) Ordentlig godt norsk navn og like tradisjonelt som feks. Åse.... Begge er norrøne navn. Og om en skal brukre ordet tradisjon, så hva er ikke Snorre Sturlason for oss nordmenn? Snorre skrev jo selv historie og levde på 1100-tallet.
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 19. februar 2007 Etter oppfordring, her er mine navnefavoritter rangert etter hvilke jeg liker best: Gabriel Levi Matteus Mattis Eliah Benjamin Mika Aaron Min samboers favoritter er Tord og Lavrans Men det blir nok Snorre;)
oktoberjentene;) Skrevet 19. februar 2007 #12 Skrevet 19. februar 2007 Syntes fortsatt Snorre var det fineste jeg av alternativene dine
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #13 Skrevet 19. februar 2007 hvorfor sånne navn?? Bra barn kan skifte navn når de blir 18!
Mammaaaaaa Skrevet 19. februar 2007 #14 Skrevet 19. februar 2007 Snorre er kjempefint navn! Kjenner en liten snorre og han er en skikkelig gounge;)
oktoberjentene;) Skrevet 19. februar 2007 #16 Skrevet 19. februar 2007 Hva slags navn liker du da Anonym... ??? og hva er så galt med snorre egentlig?? det er et tradisjonelt norsk navn... skjønner ikke hva du mener egentlig...
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #18 Skrevet 19. februar 2007 å herregud aviola!!Hun spurte om meninger om navnet Snorre, jeg svarte! Jeg syntes det navnet er helt forferdelig, det er min mening!!Hvis du har et problem med at folk har forskjellige meninger, er jo det litt synd for deg egentlig...
oktoberjentene;) Skrevet 19. februar 2007 #19 Skrevet 19. februar 2007 fikk jo ikke noe svar på hvorfor du ikke likte navnet, bare frekke kommentarer på at godt man kan skifte navn når man blir 18... unødvendig å si egentlig... helt greit at man ikke liker navnet.. men hvorfor ikke bare si det da.....og nå har du sakt at du syntes navnet er forferdelig.. diskusjon avsluttet
♥ivf m/prins♥ Skrevet 19. februar 2007 #20 Skrevet 19. februar 2007 Kan ikke du anonym bare dra deg inn på kranglesiden igjen??? Vi trenger ikke ha sånne feige høner som deg her inne. Og dessuten (du er nok ikke helt opp og går i toppen, men likevel...) Hun spørte etter meninger om navnet Snorre - det er riktig det din lille idiot - men hva svarer du? "Snorre??? Hahaha" Hva faen er det for svar?? Og da har du sagt din mening mener du? Rar måte å svare på du. Passer ikke hjemme her inne ihvertfall, så bare pell deg ut!
scubagirl med scubababy Skrevet 19. februar 2007 #21 Skrevet 19. februar 2007 Har ikke selv begynt å tenke på navn ennå. Vet faktisk ikke om det er gutt eller jente heller... Snorre forbinder jeg med en jeg gikk på barneskolen sammen med. Han var ikke akkurat den snilleste gutten jeg kjenner. Samt at hunden til en arbeidskollega heter Snorre... Så jeg hadde ikke valgt dette, men som HI skriver, så kjenner hun en nydelig gutt som heter Snorre, og da stiller saken seg litt annerledes spør du meg.. Jeg ser du har navnet Benjamin på lista di. Det er et navn jeg liker. Dessverre er dette navnet brukt opp, da jeg har hatt en hund som het Benjamin... Nå har vi en hund som heter Antonio, så her i gården vil det ikke bli "krasj" med navn på barn og hund..
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #22 Skrevet 19. februar 2007 Oj, nå ble det diskusjon her.. Ikke meningen å skape krangel altså!! Jeg blir ikke fornærmet, respekterer at folk har forskjellige meninger, men som antydet av et klokt hode lenger opp her går det jo an å si ifra på en ordentlig måte, og kanskje gi en forklaring på hvorfor man har så sterke meninger.Man kan aldri gjøre alle til lags uansett, og vi velger uansett det navnet vi kommer fram til uavhengig av hva andre mener. Men morsomt å vite hva folk synes;)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #23 Skrevet 19. februar 2007 utrolig nok, selve hovedpersonen her blir jo ikke sur!Men dere hormonbomber over her klikker jo helt!Var vel min måte å si at jeg likte navnet på det da, tydeligvis et kjempeproblem for dere! Å skape en krangel var ikke min hensikt!Å hvorfor skal jeg forklare hvorfor jeg ikke liker navnet? Jeg liker det bare ikke...men det er helt klart smak og behag! Du oppi her trenger ikke klikke helt fordi folk har andre meninger enn deg vettu! Greit å ha hormoner altså, men grenser får det være!
♥ivf m/prins♥ Skrevet 19. februar 2007 #24 Skrevet 19. februar 2007 "Du oppi her" - skulle vel være meg det regner jeg med?!! Ikke gidd - du vet selv hva du startet og det var også hele poenget. Og det jeg mener er at om en ikke har noe veti å si, så kan en bare ta å holde godt kjeft! Ser du ikke selv hva du skrev, eller unnskyld - iflg. deg så svarte du jo......."Snorre??? Hahaha" Joda, flott med gode svar og sterke meninger, så bare fortsett du, lille venn og spre lykke og glede på din vei her inne hos oss på 2.tri.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #25 Skrevet 19. februar 2007 For det første så er jeg heldigvis ikke din lille venn(noe jeg ikke kunne vært mere glad for) , for det andre så var det ikke jeg som startet noe krangel her, det var jo du! som tar av helt fordi folk sier ting på andre måter enn deg! men jeg skjønner, man blir svært så nærtagen når man er gravid, spesielt du tydeligvis! Hvorfor skal du i det hele tatt bry deg da?? Hvis det var så fælt for deg hvordan jeg svarte, men selve HI ikke bryr seg, hva er poenget?? Var ikke du som spurte om mening, det var hu...Så hvis noen skal holde kjeft her,så er det nok deg, "lille venn"!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå