Gå til innhold

Hvor fort ble du gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at du sluttet på prevensjon/ p-piller - hvor lang tid tok det?

Og hvor gammel er du?

Jeg er 27 år og har lyst til å bli gravid i høst. Bør jeg da kutte ut p-pillene i sommer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha kuttet p-pillene en stund på forhånd. For meg har det gått veldig greit begge gangene, men jeg tror det kan ta litt tid for enkelte.

Skrevet

Jeg er 31, og tok ut hormon spiralen i mai og ble gravid i Juli. Men det varierer veldig fra person til person.

Skrevet

Er 23 år og ble gravid etter 14 mnd og 1 pergokur.

Skrevet

Jeg var 19 år når jeg ble gravid og ble gravid 3 uker etter jeg sluttet med p-pillene.

Skrevet

Sluttet på p-pille, og ble gravid iløpet av en mnd...så kan gå rimelig raskt også! er 21 år...

Skrevet

Det tok 2. uker, eg skulle gå over til en annen type p-piller, og skulle derfor ha et lite opphold. Så det var ikkje heilt planlagt, men me gleder oss kjempe møje, kan nesten ikkje venta til den lille gutten kommer. :)

Har ei solstråla på 2 år. Eg er 26 år og samboer er 24 år.

Viss du kutter ut pillene i sommer, så er jo muligheten større for å gravid til høsten. Du kan jo bruke kondom i begynnelsen, eller hoppe av i svingen.

Skrevet

Jeg er 27 år og ble gravid på første forsøk etter p-ring slutt, men hadde spontanabort i uke 7. Ble gravid igjen etter 4 mnd, men også den endte i spontanabort i uke 6. Det var temmelig tøft, men så ble jeg gravid igjen i juni og nå er jeg i min 31. uke og har bare 9 uker igjen til vår lille Theodor er beregnet ankomst! Vårt lille vidunder!

Skrevet

Ble gravid på første forsøk begge ganger. Har vært heldig.

Skrevet

Litt uheldig her.Tok meg nesten to år før jeg ble gravid.12pp etter utredning så satte spiren min sikkelig.Liten pergo engel i magen min.Er 24år..blir 25 i april.

Skrevet

Har lest flere steder at det kan være lurt å bruke hormonfri prevensjon i tre måneder før man prøver å bli gravid. Dette er fordi det kan ta litt tid før hormonene er ute av kroppen, og at man dermed har en litt større sjanse for å abortere hvis man blir gravid for fort. Jeg var 25 da jeg ble gravid med min første, og brukte da 3+3 mnd på å bli gravid, denne gangen ble det 3+2 måneder (er 30).

Skrevet

Med første mann gjekk det vel ca 1 mnd før eg vart gravid...Slutta på p-pille i beg av mai, og vart gravid i slutten av mai.Denne gangen vart eg gravid på første forsøket.Hadde då ikkje brukt anna prev enn kondom.

Trur det er veldig opp og ned. Vennina mi og typen prøvde i fleire år, før dei vart gravide.

Skrevet

Jeg er 33 år og ble gravid på første forsøk etter at jeg sluttet med Cerazette. Sluttet med pillen når min datter var 13 måneder, hadde da gått på de siden 6 ukerskontrollen etter fødselen.

Med mitt første barn ble jeg gravid på 2. forsøk etter å ha gått på Trionetta i 13 år.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg sluttet med ppillen, og så brukte vi kondom i 5-6 mnd før vi begynte å prøve. Og da satt spiren på første forsøk. '

Jeg ville ha ut alt av hormon i kroppen, fordi jeg hadde så negative hormonelle problem av pillen.

Skrevet

Første mann: etter 3,5 år, 3 doble pergo-kurer og et misslykket prøverørsforsøk, satt mirakel-babyen vår! Andre "mann" (venter jente), satt 3 måneder etter fødselen.... Hadde knapt tenkt ordet prevensjon:-)

Skrevet

Jeg har ett p-pillebarn (dvs gikk på pillen når jeg ble gravid) Og en i magen - hvor jeg ble gravid straks jeg sluttet på pillen :)

I mellom disse har jeg blitt gravid 1 gang på piller da også.

(har kastet opp eller hatt diare da)

Så jeg blir veldig lett gravid...

Skrevet

jeg er 23 nå og samboer 19. Vi er bare 6 uker til termin så både jeg og barnefaren gleder oss utrolig mye. Jeg sluttet på p-pillen i august og ble gravid i juni...så det tok et år nesten. man da hadde jeg gått på ppiller i 9 år. tror det kommer ann på hvor lang tid man gar gått på de i strekk også. lykke til...

Skrevet

Det gikk litt over tre uker fra Implantatet var ute til engelen hadde bosatt seg! Er 20 år...

Masse lykke til!! <3

Skrevet

Med 1. sluttet jeg på p-pillen og brukte kondom i 6 mnd, bestemte oss for å bli gravid og det klaffet på 1. forsøk. var da 23 år

2. gang sluttet med hormonspiral og ble gravid etter 5 mnd,mistet etter 2mnd og ble anbefalt å ha en mnd opp hold og ble da gravid for 3 .gang etter 2 mnd (1. forsøk) 27 år.

Skrevet

Slutta på pillen for ca 3 år siden. men begynte prøvingen etter ett år etter det. så her tok det 2 år og 4 pergokurer før den satt. Er nå i min 35 uke og venter en jente.

Skrevet

Jeg er 19år, men var 18 da jeg blei gravid... Jeg blei gravid på første forsøk.. :)

Skrevet

Jeg var ca24 og vi brukte ganske nøyaktig et halvt år etter vi kuttet p-pillen. Hadde gått på den en stund da. Med nr to var jeg ca27 og vi kuttet hormonspiralen. Da tok det ca 3mnd. Denne gangen brukte jeg pessar, men den var visst ikke helt sikker...... ;-D ca29 år. Dvs får 3. før jeg fyller 30 og det er i grunnen helt greit ;-) De sier det kan ta opp til et halvt år fra p-pille slutt. Men noen bruker lenger tid fordi langvarig bruk kan henge i kroppen lenger. Andre blir lett gravide uansett og smeller på med en gang de er uten. Du må nesten bare prøve og se.

Skrevet

Hei, hadde ikke brukt p-piller paa minst 4 aar, etter det 3 aar med hormonfri-spiral. Tok den ut i januar/februar (pga infeksjon) og ble gravid veldig fort ... dvs, vi prövde uten aa pröve ;)

Gravid i slutten av mai 2006 ... 13 dager til terminen :)

Min alder ja ... naa er jeg 35 aar! Fikk höre at det ikke var noe aa ta p-pillen igjen, siden vi kunne tenke oss et lite nurk, men ikke för etter et aar .. men saa fort da!!! Vi er visst veldig heldige..

Skrevet

Jeg fylte akkurat 28. Det tok ca et år fra jeg slutta på pillen til jeg ble gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...