Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre..? ønsker barn,typen ønsker barn,vi tjener godt men jeg er 18.

Kiwi med maispire

Anbefalte innlegg

Ahh.. jeg vil så gjerne få et lite barn. Har ønsket dette siden jeg var 16 men ikke gjorde noe med det siden jeg var så ung, og ikke missforstå jeg vet at jeg fortsatt er ung men nå er jeg myndig så da er det ikke like ungt som 16;)

Min kjære blir 21 i sommer, vi jobber begge 2, leier leilighet, og alt er bare toppers. Men likevell er det noe som holder tilbake.

Jeg ble gravid i oktober og dumme meg sa det til mamma, jeg mistet det, og siden jeg fortalte det har ikke min mor hatt en vennlig tone til meg.

Foreldrene hans støtter oss uansett(ifall foreldre skulle ha noe å si).

Jeg vet at jeg burde gjøre skolen ferdig, men jeg har så lyst på familie for meg selv...!

Fortsetter under...

jeg er selv ung, 19 år.. greit nok at mitt lille nurk ikke var planlagt, men jeg ser ingen hindring i at jeg er ung. er heller ikke ferdig med utdanningen min, men det tar jeg etter hvert. skal slutte på skolen nå i mars og begynne om igjen i januar 08 for å ta de siste eksamenene. for min del ser jeg ingen problem i å få barn når man er 18-19 år. man blir en like god mor som de som er eldre. i min familie fikk både min mor og bestemor (<-- på begge sider faktisk) barn da de var 19-20 år gamle.. så vist du og typen din føler dere er klar for å starte egen familie nå, så ser jeg ingen problem i det hvertfall. utdanningen din kan du fortsett med når babyen er blitt litt større og kanskje kan gå i barnehage eller være hos svigerforeldre noen dager.. :)

lykke til me prøvingen :)

klem jente19 og lille Emilia Sofie :P

Det er fordi jeg ikke har gjort noe med profilen min.

Jeg vil ikke legge ut mine personlige opplysninger her,enda.

Jeg er ikke ute etter oppmerksomhet eller noe annet tull, hvis du kunne tro det, jeg ville bare dele tanker og følelser.

Blir veldig vanskelig å gi råd i en sånn situasjon, men...

Forstår veldig godt hvordan du har det, når jeg var 18 var jeg også kjempe baby-syk og mente at det å få barn gikk heeelt greit selvom man var ung.

Nå er jeg 21 og gravid, så jeg er forsatt ung for å være gravid, men jeg er veldig glad jeg ventet! Jeg ser jo nå i ettertid hvor umoden jeg var som attenåring.

Det er ihvertfall min erfaring ;)

Dette er ein avgjørelse du må ta på eigen hand men du kan jo stille deg spm som.

Vil eg vente og gjer det noko om meg venter?

Er forholdet til typen stabilt nok?

Kan eg tilby babyen det den trenger av praktiske ting, kjærlighet er mykje men ikkje alltid alt. Det koster ein del penger.

Eg er selv 19 og har velgt at det passer godt er nå.

Har dessverre hatt ein SA og er nå gravid igjen er nå 5+1

Og håper virkelig det går bra denne gangen da.

Du får ha lykke til og uansette ka du velger så lenge det er ditt valg er det rett.

Annonse

Dette er det nok noe bare dere selv som kan finne ut av =). Føler dere at det passer nå, og dere er klare, ja så hvorfor ikke? Men er dere veldig usikkre, så kan dere jo bare vente litt, til dere blir mer sikker. Bruke enda litt mer tid på å tenke gjennom det :-). Lykke til!

jeg er 21 år..... venter nr 2... begge to er planlagt og ønsket.... vi kjøpte hus og hadde begge to gode jobber og biler før ungene kom. og hadde en stabil hverdag. ble gravid med nr 1 da jeg var 19.... :) så føler du deg klar er det bare å kjøre på....:) du er ikke for ung i hele tatt... jeg ble ferdig med vgs før jeg ble gravid og rakk 1/2 år på høyskole før snuppa kom... resten får jeg ta igjen når begge ungene blir litt større....

lykke til

Hei!

Det var så jeg skulle skrevet det innlegget selv! Skjønner veldig godt hva du mener. Jeg er 18, samboeren/forloveden min blir 21 i sommer og!

Er på en måte enig med deg at mann burde gjøre skolen ferdig. Men etter å ha lest litt har jeg funnet ut at vi uansett kommer til å få unge før vi er ferdig på skolen, ja vi studerer nå til høsten begge to. Grunnen er at man får utrolig mye støtt og i tillegg så får man mye mer frihet. Jeg vet også at familien hans kommer til å støtte oss veldig når den tiden kommer.

Det som egentlig er hovedgrunnen til at vi "holder igjen" er fordi jeg er redd for å skuffe familien min som jeg helt sikkert kommer til å gjøre. Tror ikke jeg hadde turd å si det til de engang. Familien min er full av leger og sånt og det er ganske irriterende. Er ingen av de som har fått unge tidlig eller noe sånt og de maser så mye med utdanningen hele tiden. Men har egentlig bestemt oss får å gjøre det som VI vil, men er lettere sagt enn gjort.

Vi har tenkt å vente litt, ihvertfall til høsten. Men har sluttet på prev så vi tar det som det kommer ;)

Utrolig koselig å finne likesinnede!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...