Gå til innhold

ang epidural

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt angst for denne store sprøyta. Livredd når jeg tar blodprøve! Hvor vond er den egentlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du,jeg kan ikke huske at jeg kjente noe jeg,merkelig egentlig,men man tenker vel på andre ting antagelig.Var også redd for sprøyter,men ble "kurert" etter graviditet og fødsel på grunn av blodprøver osv.

Skrevet

Husker det ikke selv, men mannen min sa at jeg hadde vridd og kastet så mye på meg at legen truet med at jeg ikke fikk hvis jeg nå ikke kunne holde meg i ro. Men dette kan ikke jeg huske noe av. Du har jo gjerne STORE smerter når epidural blir løsning, men jeg kan love deg at den var verdt det. Iallefall for meg. Kjenner et par som fikk reaksjoner på den og måtte avbyte.

Men for meg var det redningen og jeg skal garantert be om den denne gangen også om fødselen blir like lang og hard som sist. Fikk iallefall hvilt ut en god stund etter et døgn med tøffe rier, før de skrudde den gradvis ned og riene kom tilbake igjen. Men 2-3 timer senere var gullet ute og alle smerter glemt.

Skrevet

Jeg også er livredd for denne, men jordmora mi sa at de setter en liten bedøvelse først...så man vil ikke kjenne denne epiduralen i det hele tatt! Hun sa at de også setter en kanyle i handa, men at man også der kan få en bedøvende salve som de gir til småbarn.

Jordmora mi sa ogaå at jeg mest sannsynligvis ikke kommer til å tenke på sprøyteskrekken under riene, for de er så vonde i seg selv. Jeg satser på at hun vet hva hun snakker om...men klarer ikke helt å slippe taket selv! Hater sprøyter!!!

Skrevet

Jeg tror kanskje ikke du vil bekymre deg så mye for det når du er midt oppe i det, da er det andre smerter å bekymre seg for...

For min del var det iallfall som å komme til himmelen når den begynte å virke. Ga meg et pusterom og litt krefer før siste etappe.

Skrevet

Jeg kjente ingen smerter, og de viste ikke akkurat frem nåla.... Men kjente en ekkel knaking i nakken da de satt den. Tenkte heller ikke over den kanylen i hånda, så den klarte jeg jo å rive ut underveis...

Skrevet

for og si det slik.... Når du endelig får den er det nok andre ting du tenker på... OG de viser ikke frem sprøyta. Jeg var bare så bevisst at jeg måtte sitte stille da de satte den at jeg tok meg skikkelig sammen og satt pikk stille. Roet faktisk ned riene akkurat der og da med min egen bevissthet, Men de kom senere da... Håper du får god hjelp av den dersom du velger å ta epidural da!

Skrevet

Jeg fikk epidural sist, og kan ikke huske at jeg kjente noe til det i det heletatt. Det jeg imidlertid husker er at det ble som natt og dag etterpå :o) Med epidural er det liksom ingen sak å føde! :o) Så jeg vil anbefale det på det sterkeste om du synes smertene blir for sterke. Ta epidural. Og som flere har skrevet før meg så tror jeg ikke du vil bekymre deg for det stikket når du er midt under en fødsel. Du har nok fokus på helt andre ting! LYKKE TIL!! :o) Dette går så fint så! :o)

Skrevet

Du vil få lokalbedøvelse før de legger inn epidural! (I samme seanse, men den vil jo virke før epiduralen legges.) Du vil kanskje kjenne lokalbedøvelsen som litt sviing, i ca 2 minutter, til den virker.

Skrevet

Kjente ikke at den ble satt i det hele tatt, så det skal du ikke tenke på!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...