Gå til innhold

overtidskontroll på sykehus....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør de når man er på denne overtidskontrollen på sykehus??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen som har vært på dette,som kan fortelle litt...

Skrevet

tror de sjekker babys puls, hjerte (med dette beltet) + ultralyd...... har ikke vært på de selv, men skal neste uke (håper eg slipper da). Vet ikke om de tar GU, men jeg fikk beskjed om at det kunne jeg be JM gjøre (det er vel dette de kaller stripping)......

Skrevet

jeg har fått beskjed at ved en eventuell overtidskontroll skal jeg til gynekolog...

Skrevet

Jeg tror de tar UL for å sjekke om babyen har det bra, pluss de sjekker om du er moden, evt åpning.

Skrevet

Var nettopp hos jordmor og har time til dette neste mandag. Jordmor sa at da tar de ctg/sparkekontroll en halv time, ultralyd samt innvendig sjekk ang modning. Så kan man evt bli hjemsendt igjen, hvis det er veldig lite modent og de feks har mye å gjøre. Hvis de bestemmer seg for å sette igang, avgjør de utfra modning om man får drypp (hvis ganske moden) eller gel (hvis umoden).

Skrevet

Var på overtidskontroll sist gang. Dvs for 4 år siden! Husker ikke i detalj hva de gjorde. Men de sjekker jo det jordmor sjekker ved en vanlig kontroll. Samt at de tok UL igjen. Dette var nok mest for å sjekke om det var tilstrekkelig med fostervann, for jeg ble nemmelig sendt hjem igjen med beskjed om å komme tilbake 16. døgnet på overtid. Hadde det f.eks vært lite fostervann eller at de av en annen årsak så det som nødvendig å sette i gang fødselen hadde de gjort det samme dagen, men i.o.m at alt så fint og normalt ut ble jeg ikke i gangsatt før det hadde gått ytterligere 2 døgn! De vil jo helst at det skal starte av seg selv, så det er nok derfor. Men vet det diskuteres hvorvidt det er bra å gå så lenge på overtid, så er ikke så sikker på om de hadde gjort det nå....... Tiden vil vise! Har et håp om at det skal starte av seg selv denne gangen, men det er jo slettes ikke jeg som bestemmer.... :o) Uansett - lykke til!!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...