Gå til innhold

Spotting/blødning/festeblødning/mensen... hva er dette? :-)

Anbefalte innlegg

Hmmm... dette blir jeg ikke klok på.

Jeg hadde eggløsning ca. 9.februar og har IKM 23.februar. Den 15. begynte jeg å spotte litt og det har vært litt hver dag siden, også nå. Den 16. var det også litt friskt blod (kanskje så mye som en spiseskje).

Omtrent annenhver gang jeg er på do er det ingenting. (Nå har det gitt seg, tenker jeg da, men neida).

Men dette er vel for mye til at det kan være festeblødning? Og så er det for tidlig for mensen...

Hva tror dere om dette?

:-)

Fortsetter under...

Hei mumsima!

Jeg kan ihvertfall fortelle hvordan jeg har opplevd det.

Jeg har hatt problemer med at jeg har spottet opp til 5-6-dager før ikm, altså før mensen kom. Jeg var litt redd dette gjorde lutalfasen for kort til at ett befruktet egg kunne feste seg og tenkte å spørre min lege om det. Men denne pp så fikk jeg spott 6 dager etter el og ble bekymret (ble bare tidligere og tidligere). Men dette var en dag, men jeg vil si den var mer enn bare litt på papiret, som andre har beskrevet det som. Min var kanskje 1 ss (eller litt mindre), og foregikk over litt tid den dagen (det kom i trusa to ganger (sorry detaljer her).

Og jeg testet positivt 4 dager før ikm:)

Så ikke bekymre deg, det er helt vanlig!!!

Annonse

Hei!

Dette var nesten som å lese om meg selv. Jeg hadde EL ca 7/2 nå på fredag begynte jeg å spotte, alt for sent til å være festeblødning vil jeg tro. Var sikker på at TR var rett rundt hjørnet og derfor alt for tidlig ute.

Nå jeg spottet i snart 4 hele dager uten at tanta har kommet. IKM er i morgen, så da får jeg se. Jeg hadde det ikke slik sist jeg ble gravid, og har aldri spottet så tidelig før TR noen gang. Kan ikke si hva det kan være, men jeg kan i alle fall dele mine erfaringer med deg.

Lykke til!!!

"Godt" å høre at det ikke bare er meg! :-)

Får satse på at vi er gravide (på rett plass)! Jeg har faktisk noen symptomer. Noen av dem får meg til å tenke "å ja, stemmer det! Sånn var det jo forrige gang også! Det hadde jeg glemt."

Jammen blir det spennende framover.

min tr var uvanlig. Første dag minnet om vanlig mens, andre dag adskillelig mindre, tredje og fjerde dag svææært lite blødning, og femte bittelitt bruunt spotting i trusa..( huff...sorry detaljer jah ) merkelig!

Jeg har også begynt å spotte altfor tidlig. Begynte i går med brunlig "grums", 3 dager før ikm. Har ikke hatt murringer før i morges, men nå kjenner jeg ingenting lenger og det har heller ikke kommet mer "blod" eller hva jeg skal kalle det...

Venter bare på at TR skal sette igang for fullt snart :(

Jeg hadde også EL 9 febr. så det er for seint for å være festebldning også.

Annonse

Hei!!

Dette var jo nesten som å lese om meg selv!!!!

Har siden lørdag gått og spottet annenhver dag, begynte lørdag med en del friskt blod, men det holdt å ha truseinnlegg. Søndag var helt fin, mandag spottet bittte litt, tirsdag helt fin, og idag onsdag kom det litt blod igjen, men ser ut til å ha stoppet, venter ikke mensen før om ca 1 uke!!!!

Har kanskje litt sympt. på graviditet, er svimmel innimellom og søndagskvelden var jeg skikkelig kvalmen. Kjenner litt murring i ryggen, men ikke slik som det pleier å være!

Godt å høre om flere som er i samme båt egentlig!!!

Klem

Hovedinnlegger her. :-)

Tigermor: jeg har hørt at det kan ta opp til 8 dager fra eggløsning til egget fester seg. Og jeg regner vel med at en evt festeblødning også kommer i dette tidsrommet. Men det er jo slettes ikke alle som får festeblødning.

Når det gjelder meg selv, så sluttet jeg å spotte for et par dager siden. I kveld testet jeg positivt!! Men nå blør jeg litt... (Har skrevet et eget innlegg om det).

hmm. høres ut som meg alt dette.. tror jeg iallfall..

jeg hadde El den 27 jan. og skulle ha mens den 20ende nå..

den 18 fikk jg kanskje en halv ss m lyst blod(ja sorry detaljer her også) og sluttet samme dag.. etter det, ingenting.. men steeeerke stikninger i magen, nederst, som mens smerter bare litt annerledes. og idag kom d et par "dråper" el hva jeg skal kalle d, brunt groms som dere sier.. aner ikke hva dette er.. kastet opp i går kveld men.. hmm.. hva tror dere?

er litt pessimist og tør ikke teste meg heller..

Hvordan har det gått med alle dere som har skrevet her?

Har dere testet positivt eller har TR kommet for fullt? Selv hadde jeg normal TR i et par dager før den ble nesten borte. Kommer stadig vekk lit rødt på papiret når jeg tørker meg, men ingenting i tuseinnlegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...