Gå til innhold

Mensenmurringer - uke 35..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..er det tegn på at fødselen snart kan være i gang? Eller er det vanlig med mensenmurringer i "ukesvis" før fødselen. jeg har hatt mensenmurringer hver dag nå de siste tre dagene og en dag tidligere. Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg går med akkurat det samme, vet heller ikke om det er vanlig.

Håper noen vil svare.

Hadde ikke det sånn med de to første.

Skal på vekst estimering etterpå. Jeg skal spørre dem da tenkte jeg.

Er også i uke 35...

Skrevet

Jeg hadde det heller ikke i forrige svangerskap - fortell hva du får som svar, da! Jeg skal snakke med legen min etterpå pga forlengelse av sykemelding og kommer til å spørre ham om mensenmurringene også.

Skrevet

er kun 30uker på veg akkurat i dag og har hatt mensenmurringer siden lørdagen og veldig vondt i ryggen.Skal til legen senere i dag for og sjekke.Mitt første barn og vil bare vite om det er normalt osv.Greit og få sjekka det.

Skrevet

Jeg håper inderlig ikke at mensenmurringer betyr at fødselen snart er i gang. Jeg har hatt det slik noen dager nå og er bare 30+6 enda....

Skrevet

uff ja det er litt tidlig....får håpe det bare skal være slikt..hehe

Skrevet

Det er helt sikkert naturlig at det er slik. Det skjer jo stadig ting der nede da:)

Skrevet

Hei.

Anonym nr en her.

Jordmor på vekst estimeringen sa at hun trodde det var to ting.

Nr 1 urinveisinfeksjon. Fikk beskjed om å levere en "vasket" urin prøve til legen i morra tidlig. Altså vaske-tisse litt-fylle i glasset...

nr 2 modning. det trodde hun det var hos meg. Baby ligger helt klar nedi bekkenet. Måtte gå hjem og gjøre alt klart og så skulle jeg overhodet ikke stresse, for å håpe at lillegull ble der lengst mulig.

baby var stor nok til å fødes nå (2600) men jo lenger i magen jo bedre er det.

Lykke til dere andre. Håper ikke det begynner så tidlig som hos dere.

Jm sa forresten at modning kunne holde på i noen uker. Det var visst ikke farlig å få det tidlig så lenge det ikke er "tak" eller endret utflod (grønt slim eller spor av blod). Jeg har grønne slim klumper,derfor måtte jeg hjem å gjøre meg klar.

Skrevet

Jeg har også mensmurringer, uke 32+3. Babyen ligger langt ned i bekkenet, så jeg blir fulgt opp pga dette. Får ikke trene, gå lange turer etc. Fått beskjed om å slappe av.......... fare for tidlig fødsel.

Fødte sønnen min i uke 34+6, hadde da også mens murringer. Tror jeg hadde det ca 10 dager el noe i forkant. Jm sa til meg da at det var helt normalt.........

Mens på riksen mener de at er et tegn på fødselen kan nærme seg. Så hadde jeg vært kortere på vei enn 35 uker, og i tillegg hatt nedpress, så ville jeg tatt en telefon til føden...

( en som var rundt uke 30 eller noe)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg har også hatt mensmurringer fra tid til annen. I dag har jeg hatt det en god del, men bare svakt da (er 31 + 0 ). En dag (for et par uker siden) da jeg hadde ganske kraftige mens smerter ringte jeg på føden, der sa de at det var nok bare livmoren som vokste. Skulle bare ta det litt med ro å se om det gikk over, men hvis det ble tak så måtte jeg ringe igjen. Nevnte det også for jormoren min, men forstod det slik at det ikke var noe farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...